بر اساس پیام کاربران در سایت The Register، این مشکل بخشی از پایگاه دادههای SQL این سرویس را که از کلیدهای KeyVault برای رمز نگاری شفاف دادهها (TDE) استفاده میکرد، دچار مشکل کرده است. طی مشکلات به وجود آمده برای سرویس Azure، به صورت تصادفی برخی از کدهای داخلی این پایگاه دادهها از بین رفته است و به همین دلیل شرکت مایکروسافت مجبور به ذخیره سازی مجدد اطلاعات کاربران این سرویس شد.
این بدان معنا است که معاملات، سفارش محصولات و به روزرسانی دادههای فروشگاهی طی این مشکل از بین رفته است. این مشکل میتواند کاربرانی را که در زمان از بین رفتن اطلاعات در حال استفاده از این سرویس بودند را به شدت دچار مشکل کند. بعد از این ماجرا، مایکروسافت از کاربران خود پرسیده است که اگر معاملاتشان طی بروز این مشکل، دچار خطا شده است، با ارسال پیام به مایکروسافت اعلام کنند.
متن پیام مایکروسافت به این صورت است:"ما از کاربران هر پایگاه داده درخواست کردیم، معاملاتی که به دلیل این مشکل از بین رفته است را مشخص کنند، این مشکل میتواند بر روی پردازش کسب و کار و نرم افزارهای خارج از پایگاه داده نیز تاثیر بگذارد. ما از شما میخواهیم که در این مورد اطلاعات خود را با فرمهای پشتیبانی با ما در میان بگذارید. اگر پایگاه داده جایگزین، توانست به صورت سازگار به کار خود ادامه دهد، میتواند نام پایگاه داده اصلی را به خود بگیرد تا برای ادامه اتصال با آن با مشکلی مواجه نشود. "
کاربرانی که در پایگاه داده خود دچار مشکل شدهاند، میتوانند چند ماه از سرویس پایگاه داده رایگان مایکروسافت استفاده کنند، سرویس رایگان چند ماهه به عنوان جبران خسارت برای کاربران در نظر گرفته است. این شرکت اعلام کرد: "ما صادقانه برای به وجود آمدن این مشکل پوزش میخواهیم. هزینه استفاده از خدمات Azure، برای کاربرانی که پایگاه دادههایی که مجدد ذخیره شده دارند ۲ ماه، و برای کسانی که پایگاه داده اصلی دارند ۳ ماه رایگان خواهد بود. ما تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا پلتفرم Azure و پردازشهای ما در آینده دچار چنین مشکلاتی نشوند. "
بیشتر بخوانید: اطلاعاتی جدید از فیسلیفت کادیلاک XT5 در چین فاش شد +تصاویر
انتهای پیام/