سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روشن شدن شعله‌های گاز در ۱۳۶ روستای شهرستان سنندج

به مناسیت گرامیداشت ایام الله دهه فجر، گاز ۱۳۶ روستای شهرستان سنندج به میمنت این ایام روشن شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز کردستان با بیان اینکه ۱۸۶ روستای شهرستان سنندج قابلیت گازرسانی دارند، گفت: پیش از دهه فجر ۱۳۱ روستا گازرسانی شده بود که با بهره برداری از طرح گازرسانی روستا‌های هشمیز، درویشان، سو، برزآب و پتلیدر، تعداد روستا‌های بهره‌مند از گاز طبیعی شهرستان سنندج به ۱۳۶ مورد رسید.

وی با اشاره به اینکه عملیات گازرسانی به ۱۲ روستای دیگر این شهرستان در دست اجرا است، افزود: گازرسانی به ۱۲ روستا در مرحله انتخاب پیمانکار و مطالعه و برنامه ریزی است و گازرسانی به ۹ روستای دیگر نیز جزو برنامه‌های شرکت گاز است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان به آغاز عملیات اجرایی ۹ طرح گازرسانی روستایی در شهرستان سنندج در دهه فجر امسال اشاره کرد و یادآور شد: ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری این شهرستان اکنون ۱۰۰ درصد بوده و در جمعیت روستایی نیز به ۸۴ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه ۹ هزار و ۹۰۰ کیلومتر لوله گذاری گاز در کردستان اجرا شده که بیش از ۶ هزار کیلومتر آن روستایی است، اضافه کرد: در حال حاضر در مجموع شاخص نفوذ گاز طبیعی در جمعیت استان ۹۵،۶ درصد است و حدود یک میلیون و ۵۴۰ هزار نفر تحت پوشش خدمات شرکت گاز هستند.

فعله گری از وجود یک هزار و ۴۹۸ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان خبر داد و اظهار داشت: با برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان سال ۹۹ تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار از نعمت گاز بهره مند می‌شوند.

انتهای پیام/م

۱۳۶ روستای شهرستان سنندج به شبکه گاز طبیعی متصل شدند

برچسب ها: دهه فجر ، منابع طبیعی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.