سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر اداره بهره‌برداری و نگهداری سد کوثر گچساران خبر داد

ذخیره سازی ۲۱۱ میلیون متر مکعب آب پشت سد کوثر گچساران

مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران گفت: بارندگی‌های امسال موجب ذخیره سازی ۲۱۱ میلیون متر مکعب آب در پشت سد کوثر در این شهرستان شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، اکبر خدری امروزمدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران گفت: با توجه به افزایش بارندگی و شروع بارندگی در نیمه دوم مهرماه موجب افزایش سطح آب ذخیره سد کوثر در این شهرستان شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۴۴۵ میلی‌متر باران در ایستگاه هواشناسی سد ملی کوثر گچساران به ثبت رسیده است، گفت: بارندگی‌های امسال موجب شده سطح آب سد مخزنی کوثر ۲۱ متر بالا بیاید.

 مدیر اداره بهره‌برداری و نگهداری سد کوثر گچساران ابراز کرد: این در حالیست که در سال زراعی گذشته در ایستگاه هواشناسی سد کوثر ۲۱۰ میلیمتر باران به ثبت رسیده است.

خدری ابراز کرد: بارندگی‌های امسال موجب ذخیره سازی ۲۱۱ میلیون متر مکعب آب در پشت سد کوثر این شهرستان شد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر میزان آب ذخیره شده در دریاچه سد کوثر به ۴۲۴ میلیون متر مکعب رسیده که ۱۵۶ میلیون متر مکعب نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

خدری با بیان اینکه نرمال تراز این مخزن بتنی با سطح دریا ۶۲۵ متر است: در حال حاضر با افزایش بارندگی در سال زراعی در این شهرستان تراز این سد بتنی به ۶۱۴.۵ متر رسیده است.

مدیر اداره بهره‌برداری و نگهداری سد کوثر گچساران تصریح کرد: سد مخزنی کوثر آب آشامیدنی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از ساکنان استان‌های هرمزگان، بوشهر، خوزستان و تعدادی از شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد را تامین می‌کند.

خدری خاطرنشان کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۴۱ میلیون متر مکعب آب آشامیدنی برای پنج استان جنوبی کشور، پنج میلیون متر مکعب آب کشاورزی، یک میلیون متر مکعب آب در بخش صنعت و ۲۱ میلیون متر مکعب برای سایر (زیست محیطی) رها شده است.

به گزارش فارس، آب سد کوثر از رودخانه خیرآباد تأمین می‌شود که این رودخانه از رود‌های شاه بهرام و دهدشت به وجود می‌آید.

انتهای پیام/غ

بالا آمدن ۲۱ متری سطح آب سد کوثر

برچسب ها: هواشناسی ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.