سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس:

در کنار توسعه صنعت نفت به محیط زیست توجه کرده‌ایم

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: ما توانسته‎ایم محیط زیست را در کنار توسعه صنعت نفت مدیریت کنیم، گرچه در برخی مواقع کاستی‎هایی وجود داشته است، اما هم‎اکنون برای به صفررساندن گاز‌های ارسالی به مشعل در منطقه تلاش می‎کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، پیروز موسوی با بیان اینکه زیستگاه‎های دریا و خشکی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس کنترل شده‎اند و جلوی تخریب آن‌ها گرفته شده است، افزود: از زمان تاسیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تاکنون ۱۴۰۰ هکتار فضای سبز در منطقه ایجاد شده است.

وی همچنین با اشاره به اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش مسئولیت‎ اجتماعی از سال ۷۷ تا کنون، بیان کرد: جاده‎ها و زیرساخت‎هایی ایجاد کرده‎ایم که مردم منطقه می‎توانند از آن‌ها بهره‎مند شوند و در حوزه توسعه آب و برق، درمان و دیگر خدمات هم تلاش بسیاری کرده‎ایم.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به مشکلات مردم ساکن در حوزه پیرامونی صنعت نفت، بیان کرد: ما در این سال‎ها تلاش کردیم به جامعه پیرامونی صنعت نفت کمک کنیم و این جامعه از نظر تحصیلات و مهارت رشد خوبی داشته و جوانان این مناطق امروز بسیار توانمند و صنعتگر هستند.

موسوی ادامه داد: در سال‎های اخیر سازمان‎های مردم‌نهاد در مناطق عسلویه، کنگان و دیر فعالیت خود را آغاز کرده‎اند که نگرشی بسیار علمی و مترقی دارند.

وی همچنین با اشاره به تلاش کارکنان صنعت نفت در منطقه پارس جنوبی، تصریح کرد: صنعت نفت توانست با عملیاتی جهادگونه در یک بازه زمانی مشخص برداشت گاز از مخازن دریایی پارس جنوبی را افزایش دهد و از قطر پیشی بگیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به نقش صنعت نفت در اجرای سیاست‎های اقتصاد مقاومتی یادآور شد: پس از انقلاب اسلامی پتروشیمی‎های عظیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ساخته شد که در شرایط تحریم می‎توانند نقطه اتکایی برای کشور باشند و درآمد ارزی خوبی ایجاد کنند. صنعتگران نیز در این منطقه برای خلق ارزش و ایجاد زنجیره کامل تولید نفت و گاز حضور فعالانه‎ای داشته‎اند.

موسوی با اشاره به سرمایه چشمگیری که پس از انقلاب در این منطقه جذب شده است، تصریح کرد: از سال ‎ ۹۲ تا ۹۶ در مجموع حدود ۳۷۲ میلیارد ریال سرمایه بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جذب شده است.

وی تاکید کرد: اکنون تکمیل کریدور‌ها که به صنایع پایین‌دست پتروشیمی منتهی می‎شوند مطرح است تا با راه‎اندازی آن‌ها آب، برق، گاز شیرین، خوراک، پروپان، آب دریا و بخار منتقل شود. بدین ترتیب حدود ۱۵۰ کارگاه و کارخانه می‎توانند در منطقه فعالیت کنند که با فعال شدن این کارگاه‎ها، حدود هفت هزار نفر به کار می‎شوند.

انتهای پیام/ک

سازمان منطقه ویژه پارس ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش مسئولیت‎ اجتماعی هزینه کرد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.