سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشییع پیکر شهید گمنام در زیرکوه/موزه دفاع مقدس نیازمند اعتبار

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) پیکر مطهر یک شهیدگمنام بر دوش مردم حاجی آباد و افین تشییع می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، محمد رضا فخر مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی صبح سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) پیکر مطهر یک شهیدگمنام بر دوش مردم حاجی آباد و افین تشییع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه  در حال حاضر ۵۳ نقطه خراسان‌جنوبی میزبان ۱۴۶ شهید گمنام است. ادامه داد: به برکت کنگره ملی دو هزار شهید خراسان‌جنوبی در سال جاری ۱۴۰ عنوان کتاب مرتبط با حوزه ایثار و شهادت به چاپ رسید که  از این تعداد۵۶ عنوان توسط بنیاد حفظ آثار خراسان‌جنوبی به چاپ رسید.

فخر با اشاره به اینکه یکی از مهمترین فعالیت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس حوزه ادبیات، تاریخ شفاهی و چاپ کتاب است، ادامه داد: قبل از سال ۹۷ تعداد عنوان کتاب چاپ شده توسط بنیاد حفظ آثار ۱۸ عنوان بوده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی افزود: از دیگر اقدامات در حوزه کتاب و کتابخوانی توزیع سه هزار جلد کتاب حوزه دفاع مقدس در بین علاقمندان به مطالعه و کتابخوانی است.

وی با تبیین اینکه تاریخ شفاهی دفاع مقدس به معنای بیان خاطرات واقعی رزمندگان بدون تحلیل است، گفت: در این راستا تاکنون دو هزار و ۶۰۰ ساعت مصاحبه و ضبط خاطرات در حوزه دفاع مقدس داشته‌ایم.

فخر با اشاره به اینکه بعد از پیاده‌سازی این مصاحبه‌ها می‌توان در پژوهش، چاپ کتاب و تحقیق از آن استفاده کرد، افزود: در حوزه تاریخ شفاهی تاکنون سه کتاب چاپ کرده و چهار کتاب هم آماده چاپ است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ۳۰۰ هزار سند در حوزه دفاع مقدس را جمع آوری و ساماندهی کرده‌ایم، اظهار کرد: از دیگر برنامه‌های بنیاد تدوین دانشنامه دفاع مقدس است.

فخر بیان کرد: تا پایان امسال در ارتباط با دانشنامه برای ۸۰ مدخل مرتبط با دفاع مقدس پرونده علمی تشکیل داده و ۲۰ مقاله نیز نوشته می‌شود.

وی با اشاره به دو موزه دفاع مقدس و موزه استکبار ستیزی در طبس، ادامه داد: برای این دو موزه در ابتدا ۱۴ میلیارد تومان پیش بینی شده که ارتباط با موزه دفاع مقدس خراسان‌جنوبی تاکنون اعتبار خاصی اختصاص نیافته است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه ساخت موزه دفاع مقدس استان هفت میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، یادآور شد:  تلاش ما بر این است که موزه استکبار ستیزی طبس تا دهه فجر سال آینده تکمیل شود.

فخر گفت: کسب رتبه سوم توسط خبرگزاری دفاع مقدس در سه ماهه سوم سال جاری در بین سایر استان ها، موفقیت دو نفر از فعالان حوزه دفاع مقدس استان در جشنواره فانون و تشکیل مجمع راویان دفاع مقدس از دیگر اتفاقات قابل توجه در حوزه بنیاد حفظ آثار است.

انتهای پیام / ط ا

۵۳ نقطه خراسان‌جنوبی میزبان ۱۴۶ شهید گمنام است

برچسب ها: دفاع مقدس ، حفظ آثار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.