سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل جهاد کشاورزی اردبیل؛

شناسایی ۱۵۰۰ هکتار از اراضی مستعد کشت گیاهان دارویی در استان اردبیل

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی مستعد کشت گیاهان دارویی در استان شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، خلیل نیکشاد، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل امروز در بازدید از طرح توسعه کشت گل محمدی در خلخال افزود: کشت و توسعه باغ‌های گل محمدی و درختان سازگار با محیط با بهره روری بیشتر در دستور کار این سازمان قرار گرفته و بر این اساس بهار سال آینده بوته گل محمدی مورد نیاز علاقه‌مندان به کشت این گل از سوی این سازمان تامین و در اختیار کشاورزان و باغداران استان قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در کنار تلاش برای ترویج کشت گل محمدی و زعفران در بین کشاورزان استان، کشت و پرورش گیاهان دارویی نیز ترویج می‌شود گفت: ترویج و توسعه کشت گیاهان دارویی در مناطق مختلف استان از سیاست‌های این سازمان بوده و از آن به صورت جدی حمایت می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار داشت: متقاضیانی که در مناطق مختلف استان اقدام به کشت گیاهان دارویی کنند به ازای هر هکتار ۱۵ تا ۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض از سازمان جهاد کشاورزی استان دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: شرایط اقلیمی و آب و هوایی استان اردبیل بویژه اراضی مستعد خلخال مناسب برای کشت و پرورش انواع گیاهان دارویی است.

نیکشاد گفت: با توجه به قابلیت‌های استان و فعالیت چشمگیر زنان روستایی در زمینه جمع آوری گیاهان دارویی مدیریت ترویج سازمان برنامه‌های مختلفی در زمینه توانمند سازی بانوان تدوین کرده است.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های خلخال و کوثر دارای ظرفیت بسیار خوب در تولید گیاهان دارویی هستند، اظهار داشت: در این منطقه بیش از ۴۵۰ گونه گیاه دارویی شناسایی شده که با ثبت و پرورش آن‌ها ضمن ایجاد اشتغال برای تعداد زیادی از بیکاران زمینه رونق اقتصادی منطقه نیز فراهم خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین اجرای بهینه نظام نوین ترویج کشاورزی و اشتغال روستایی، اعطای ۶۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به مجریان طرح‌های کشت گیاهان دارویی و پرداخت بخشی از هزینه طرح آبیاری نوین را از جمله بسته‌های حمایتی ارائه شده به مجریان طرح‌های کشاورزی در استان اعلام کرد.

وی از شناسایی هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی مستعد کشت گیاهان دارویی در استان اردبیل خبر داد وگفت: این زمین‌ها در اختیار مجریان و متقاضیان طرح‌های پرورش گیاهان دارویی قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/ع

کشت گیاهان دارویی در اردبیل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.