سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظرسنجی: ۴۳ درصد جمهوری‌خواهان خواستار وجود یک رقیب برای ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ هستند

بیش از ۴۰ درصد جمهوری‌خواهان تمایل دارند دونالد ترامپ در انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا با یک رقیب از این حزب روبرو شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، نتایج یک نظرسنجی که در دانشگاه «مونماوت» انجام شد نشان داد ۴۳ درصد جمهوری‌خواهان دوست دارند رقیب جمهوری‌خواه دیگری برای دونالد ترامپ در انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا وجود داشته باشد. ۴۹ درصد از شرکت‌کنندگان نیز در این نظرسنجی گفتند امیدوارند ترامپ در این رقابت‌ها بدون رقیب باشد.

با این حال، حتی با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از شرکت‌کنندگان گفتند دوست دارند یک نامزد جمهوری‌خواه دیگر بر صندلی ریاست‌‎جمهوری در کاخ سفید جلوس کند، نتایج این نظرسنجی نشان داد دونالد ترامپ احتمالا رقبای خود را در این انتخابات شکست خواهد داد.

بر اساس نتایج بدست آمده در این نظرسنجی، دونالد ترامپ در مقابل سناتور «تد کروز» ۶۶ درصد آرا را کسب کرد، در حالی که درصد آرای کروز ۲۱ بود. در مقابلِ «جان کیسیک» فرماندار اوهایو، ترامپ ۷۳ درصد آرا را بدست آورد و سهم کیسیک تنها ۱۴ درصد بود.

پاتریک موری، مدیر موسسه نظرسنجی دانشگاه مونماوت در این خصوص گفت: «مشخص نیست کدام یک از جمهوری‌خواهان، چه رقبای قدیمی و چه جدید، واقعا قصد نامزد شدن رسمی در این انتخابات را دارند».

کروز و کیسیک هر دو در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا نامزد شده بودند؛ اما خیلی زود کنار کشیدند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.