سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقویت بهای نفت/ قیمت طلا افزایش یافت

تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا و کاهش سطح تولیدات نفتی کشور‌های عضو و غیرعضو اوپک باعث افزایش قیمت طلای سیاه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال احتمال کاهش ذخایر نفتی جهان در پی اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا و کاهش سطح تولیدات نفتی کشور‌های عضو و غیرعضو اوپک شامل روسیه، بهای طلای سیاه امروز (سه شنبه) با افزایش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با ۲۱ سنت افزایش (معادل ۰.۴ درصد) به ۵۴ دلار و ۷۷ سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با ۲۱ سنت افزایش (معادل ۰.۴ درصد)، ۶۲ دلار و ۷۲ سنت در هر بشکه معامله شد.

کارشناسان بر این باورند که تحریم‌های آمریکا علیه کشور ونزوئلا توجه بازار را بر مسئله احتمال کاهش ذخایر نفتی معطوف کرده است. اعمال این تحریم‌ها علیه کاراکاس، معاملات نفتی ونزوئلا با کشور‌های دیگر را محدود می‌کند و تا حدودی همانند تحریم‌های اقتصادی سال گذشته آمریکا علیه ایران است.

همچنین، ذخایر نفتی سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) هم در ماه ژانویه با بیشترین سطح کاهش در دو سال گذشته همراه بوده است. روسیه هم کاملا به تعهدات خود برای کاهش سطح تولیدات نفتی پایبند بوده است. سطح تولیدات نفتی روسیه در ماه ژانویه با ۴۷۰۰۰ بشکه نفت کاهش در مقایسه با ماه اکتبر سال گذشته میلادی همراه بوده است.

پس از آنکه بهای طلا روز گذشته به پایین‌ترین سطح در یک هفته اخیر رسید، قیمت آن امروز (سه شنبه) به دنبال بیشتر شدن تقاضا، با افزایش همراه بود. بر این اساس، بهای هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۳۱۵ دلار رسید.

انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.