سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو پارلمان سوریه: اظهارات اردوغان بیانگر میزان نیاز او به ارتش و دولت سوریه است

خالد العبود با اشاره به اظهارات اخیر اردوغان درباره تماس نهاد‌های اطلاعاتی ترکیه و سوریه گفت: این اظهارات بیانگر میزان نیاز اردوغان به ارتش و دولت سوریه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، خالد العبود، عضو پارلمان سوریه با اشاره به اظهارات اخیر اردوغان در خصوص تماس نهاد‌های اطلاعاتی ترکیه و سوریه گفت این اظهارات بیانگر میزان نیاز اردوغان به ارتش و دولت سوریه برای تسلط بر مناطق مرزی دو کشور و در امان ماندن از آتش تروریسم است.

پیش از این رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه از تماس‌های مستقیم بین آنکارا و دمشق در سطح پایین نهاد‌های اطلاعاتی خبر داده بود.

خالد العبود عضو مجلس خلق (پارلمان) سوریه در گفتگو با المیادین درباره این اظهارات اردوغان گفت: «رئیس‌جمهور ترکیه دریافته است برای در امان ماندن از آتش تروریسم و دچار شدن به پیامد‌های منازعه شرق فرات به دولت سوریه نیازمند است.»

 العبود گفت: «اردوغان همیشه با سخنانش تلاش می‌کند فضایی جدید برای هرگونه تغییر در مواضع خود ایجاد کند. چند وقتی است چنین اظهاراتی از اردوغان می‌شنویم. او اکنون از تماس نهاد‌های اطلاعاتی ترکیه و سوریه و تماس‌های غیر مستقیم و پنهانی بین دو طرف سخن می‌گوید چرا که او به خوبی درک کرده نیازمند ارتش سوریه است تا بر مناطق مرزی بین دو کشور سیطره یابد و همچنین نیازمند دولت سوریه است تا او را از آتش تروریسم و پیامد‌های منازعه شرق فرات حفظ کند.»

وی در ادامه ضمن اشاره به این نکته که اردوغان با نابودی برخی از گروه‌های مسلح وابسته به خود در سوریه موافقت کرده است و در روز‌های آینده شاهد اختلاف نظر بین مواضع ترکیه و قطر در خصوص شمال سوریه خواهیم بود، تصریح کرد: «ما اطلاعاتی در اختیار داریم که نشان می‌دهد اردوغان با ریشه کن شدن برخی از گروه‌های مسلح وابسته به خود در سوریه توسط گروه جبهه النصره موافقت کرده است تا این مسئله به یک نقطه مشترک بین آنکارا و دمشق برای مقابله با جبهه النصره در آینده تبدیل شود.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.