سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره‌مندی ۸۲۲ هزار دانش‌آموز و دانشجوی نیازمند از حمایت کمیته امداد اصفهان

مدیرکل کمیته امداد اصفهان گفت : در عمر چهل ساله این نهاد ۸۲۱ هزار و ۹۰۰ دانش آموز و دانشجوی نیازمند اصفهانی از حمایت و خدمات آن بهره‌مند شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدرضا متین پور مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به قرار داشتن در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: این انقلاب توسط مستضعفین و محرومان به پیروزی رسید و محافظت شد و هدف بزرگ آن حاکمیت اسلام برای بهبود زندگی مادی و معنوی مردم ایران بود.

وی حمایت از تحصیل فرزندان نیازمند را عامل مهمی در توقف چرخه بین نسلی فقر عنوان کرد و گفت : چهل سال عمر کمیته امداد اصفهان با حمایت از ۸۲۱ هزار و ۹۰۰ دانش آموز و دانشجوی نیازمند همراه بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان ادامه داد: محرومان و نیازمندان جامعه ولی‌نعمتان همه کارگزاران نظام اسلامی به‌ ویژه فعالان کمیته امداد هستند و زدودن رنگ فقر از چهره آن‌ها تنها از مسیر تأمین حداقل‌های معیشتی نمی‌گذرد بلکه به افزایش کیفیت زندگی آن‌ها از مسیر توجه به ابعاد فرهنگی، معنوی و اجتماعی وابسته است.

متین پور به برگزاری اردوهای زیارتی، دانش‌آموزی، منطقه‌ای و آموزشی توسط کمیته امداد اصفهان اشاره کرد و گفت: در سال‌های پس از تأسیس این نهاد در استان اصفهان بیش از یک‌میلیون و ۲۷ هزار و ۱۵۰ مددجو از برنامه‌های اردویی این نهاد بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۶۵۹ هزار و ۱۵۰ نفر از اردوهای منطقه‌ای و دانش‌آموزی، ۱۵۶ هزار و ۳۰۰ نفر از اردوهای سراسری دانش‌آموزی و دانشجویی، ۱۰۳ هزار و ۵۰۰ نفر از اردوی زیارتی مشهد مقدس، ۲۲ هزار و ۲۰۰ نفر از کمک‌هزینه سفر زیارتی عتبات عالیات و پیاده‌روی اربعین و ۸۶ هزار نفر نیز از به سایر اماکن زیارتی بهره‌مند شدند.

مدیر کل کمیته امداد اصفهان ارائه خدمات آموزش خانواده به جامعه تحت حمایت این نهاد را از دیگر اقدامات پرشمار کمیته امداد در عرصه توانمندسازی فرهنگی، معنوی و اجتماعی مددجویان برشمرد و ادامه داد: بیش از ۷۰۶ هزار مددجو در ۴۰ سال گذشته از دوره‌ها و آموزش‌های برگزارشده کمیته امداد اصفهان در این زمینه بهره‌مند شدند.

متین پور اظهار کرد: زنان سرپرست خانوار، دختران و پسران بازمانده از تحصیل، مددجویان مستعد اشتغال، دختران و پسران در آستانه ازدواج دانش آموزان اصلی‌ترین مخاطبان این آموزش‌ها را تشکیل داده‌اند.

انتهای پیام/م

حمایت از تحصیل فرزندان نیازمند عامل مهمی در توقف چرخه بین نسلی فقر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.