سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظرسنجی: مخالفت ۶۶ درصدی آمریکایی‌ها با اعلام حالت فوق‌العاده برای ساخت دیوار مرزی

نتایج یک نظرسنجی جدید حاکی از آن است که بیشتر مردم آمریکا با اعلام حالت فوق‌العاده از سوی دونالد ترامپ برای ساخت دیوار مرزی مکزیک مخالف هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، نتایج نظرسنجی اخیر «سی بی اس نیوز» نشان داد حدود دو سوم مردم آمریکا اعلام کرده اند که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا نباید برای تأمین بودجه مورد نیاز به منظور ساخت دیوار مرزی مکزیک حالت فوق العاده اعلام کند.

بر اساس این نظرسنجی، ۶۶ درصد شرکت کنندگان اعلام کردند که با تصمیم اعلام حالت فوق العاده ترامپ برای ساخت دیوار مرزی مخالفند. فقط ۳۴ درصد شرکت کنندگان اعلام کردند از این تصمیم او استقبال می‌کنند.

نتایج نظرسنجی سی بی اس نیوز همچنین نشان داد: بیشتر جمهوری‌خواهان از تصمیم ترامپ برای اعلام حالت فوق العاده استقبال کرده اند. ۷۳ درصد شرکت کنندگان هم اعلام کردند رئیس جمهور آمریکا باید در حالی که دولت باز است، به مذاکره درباره تأمین بودجه دیوار مرزی بپردازد و نباید دولت را تعطیل کند.

نظرسنجی سی بی اس نیوز از تاریخ ۲۸ تا ۳۱ ژانویه با شرکت ۱۵۹۶ نفر از شهروندان آمریکایی انجام شد.

رئیس جمهور آمریکا روز جمعه اعلام کرد به احتمال زیاد برای ساخت دیوار مرزی مکزیک مجبور به اعلام حالت فوق العاده خواهد بود. دولت آمریکا در تاریخ ۲۲ دسامبر سال گذشته میلادی به دلیل بی نتیجه ماندن رایزنی‌ها میان مقامات دموکرات و جمهوری خواه آمریکا برای تأمین بودجه مورد نیاز در ساخت دیوار مرزی مکزیک، تعطیل شد. این تعطیلی ۳۵ روز به طول انجامید و در نهایت دونالد ترامپ مجبور شد دولت را به مدت سه هفته بازگشایی کند.

رئیس جمهور آمریکا خواستار تخصیص بودجه ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری برای ساخت دیوار مرزی مکزیک است. دونالد ترامپ پیش از این هم بار‌ها تهدید کرده بود که در صورتی که دموکرات‌ها با این بودجه موافقت نکنند، ممکن است حالت فوق العاده اعلام کند تا بتواند از بودجه ارتش برای ساخت دیوار استفاده کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.