سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شرکت ۲ هزار و ۵۸۰ نفر از خراسان شمالی در مسابقات سراسری قرآن

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف خراسان شمالی از شرکت ۲ هزار و ۵۸۰ نفر از خراسان شمالی در مسابقات سراسری قرآن کریم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، حجت‌الاسلام محمد صالحی نیا رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان این که تاکنون ۲ هزار و ۵۸۰ نفر از خراسان شمالی در مسابقات سراسری قرآن کریم شرکت کردند ، گفت: این مسابقات در هشت رشته حفظ جزء ۳۰ ، جزء یک، سه جزء اول ، پنج جزء اول ، ۱۰ جزء اول، ۱۵ جزء اول ، ۲۰ جزء اول و کل قرآن برگزار می‌شود.

وی افزود: علاقه‌مندان رشته معارف نیز در رشته‌های ترجمه و مفاهیم و معارف قرآن ، تدبر در قرآن ، تفسیر قرآن ، معارف و حفظ موضوعی قرآن کریم به رقابت می‌پردازند.

حجت الاسلام صالحی نیا از دیگر رشته‌های این آزمون در بخش معارف را سبک زندگی و سیره معصومین ، معارف و حفظ احادیث نهج‌البلاغه ، مفاهیم نهج‌البلاغه ، مفاهیم صحیفه سجادیه ، ترجمه و مفاهیم قرآن و روخوانی قرآن کریم اعلام کرد.

وی با بیان اینکه هر فرد می‌تواند در چهار رشته این مسابقات شرکت کند، گفت: این آزمون در سه بخش مختلف در کشور برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف خراسان شمالی بیان کرد: آزمون الکترونیکی این مسابقات اول و دوم اسفندماه ، آزمون کتبی نهم اسفندماه و آزمون شفاهی از ۱۱ تا ۱۶ اسفند برگزار می‌شود.

وی گفت: در پایان این مسابقات برای کسانی که نمره کتبی بالای ۷۰ و نمره شفاهی بالای ۷۵ بگیرند گواهینامه صادر شده و کسانی که امتیاز بالای ۹۰ گرفته باشند تقدیرنامه دریافت می‌کنند.

وی افزود: در قالب طرح تربیت حافظان قرآن کریم ، پنج هزار و ۲۰۰ نفر در حوزه‌های مختلف قرآنی در استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد تاکنون ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در سامانه «ایران قرآن» ثبت نام کردند.

انتهای پیام / ب 

آزمون الکترونیکی مسابقات سراسری قرآن کریم اسفند ماه جاری برگزار می‌شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.