سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیرکل جمعیت هلال احمر مطرح کرد؛

تجهیز ۵۳۰ کلاس درس استان سیستان و بلوچستان به سیستم گرمایشی تابشی

پیروی از تجهیز ۵۳۰ کلاس درس مدارس استان سیستان و بلوچستان به سیستم گرمایشی تابشی خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود رضا پیروی دبیرکل جمعیت هلال احمر در نشست خبری که امروز (دوشنبه ۱۵ بهمن ماه) برگزار شد، اظهار کرد: در دو ماه گذشته تحولات زیادی در جمعیت هلال احمر رخ داد و به دنبال حوادثی که در سیستان و بلوچستان اتفاق افتاد، تجهیز سیستم گرمایشی ۲ هزار کلاس درس بر عهده هلال احمر گذاشته شد که تا کنون ۵۳۰ کلاس به سیستم گرمایشی تابشی مجهز شدند.

وی افزود: امیدواریم تا فروردین ماه سال آینده باقی کلاس‌های درس مدارس این استان به سیستم گرمایشی مجهز شوند.

پیروی با اشاره به سیل اخیر در استان خوزستان گفت: در سیل اخیر استان خوزستان، برخی از روستا‌ها و مزارع را آب فرا گرفت که خوشبختانه با اطلاع رسانی به موقع این حادثه تلفات جانی نداشت.

دبیرکل جمعیت هلال احمر در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص آخرین وضعیت بیمارستان دبی گفت: بیمارستان دبی یک بیمارستان قدیمی و مرکز معتبر ایرانیان در خارج از کشور است که یک سری از مشکلات و قوانین سختگیرانه این بیمارستان را تحت تأثیر قرار داده است.

وی با بیان اینکه علی‌رغم مشکلات موجود، بیمارستان در حال خدمت رسانی و فعالیت است، افزود: در طول برگزاری بازی‌های آسیایی در کشور دبی نیز خدمات مورد نیاز هموطنان از سوی این بیمارستان ارائه شد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: مجموعه هلال احمر مجموعه بزرگی است که یک قدمت ۹۵ ساله دارد، امید است بتوانیم این امانتی که به دست ما سپرده شده است را بتوانیم به خوبی حفظ کنیم.

پیروی با اشاره به اینکه هلال احمر سیستم حمایتی و خیریه است، عنوان کرد: اکنون بعد از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، جمعیت هلال احمر در زمینه امداد و نجات، جوانان، داوطلبان و غیره به طور گسترده توسعه یافته است.

وی در خصوص کاروان‌های سلامت گفت: به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی، ۴۲۳ کاروان سلامت برای ارائه خدمات درمانی رایگان به استان‌های کشور اعزام شدند.

پیروی افزود: همچنین در استان‌های لرستان، مرکزی، هرمزگان، گیلان، گلستان، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، کرمانشاه، آذربایجان، اردبیل و ایلام مراکز توانبخشی افتتاح می‌شود، به نوعی که کل استان‌ها دارای مرکز توانبخشی می‌شوند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به برگزاری مانور‌های سلامت تشریح کرد: در ۹ استان کشور مانور‌های سلامت برگزار می‌شود که اولین مانور در گنبد کاووس اجرا شد.

پیروی با تأکید بر آموزش همگانی گفت: آن چیزی که باید در جامعه نهادینه شود، آموزش همگانی است. به نوعی که خود مردم بدانند در برابر حوادث باید چگونه عمل کنند، زیرا در وقوع حوادث قبل از اینکه نیرو‌های امدادی حضور پیدا کنند، مردم حضور دارند.

وی در ادامه عنوان کرد: هلال احمر یک جمعیت مردم نهاد است و عمده سرمایه اش مردم هستند.

پیروی در خصوص استخدام نیرو‌های هلال احمر تصریح کرد: بحث استخدام و افزایش حقوق بحث جدی است که جمعیت هلال احمر در حال پیگیری آن است تا تعدادی از امدادگران و نیرو‌های جمعیت هلال احمر، استخدام شوند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.