رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از تأمین ۳۶۳ سیستم گرمایشی برای مدارس استان سیستان و بلوچستان توسط داوطلبان هلال احمر خبر داد.

محمد نصیری رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اجرای طرح ققنوس برای تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در پی وقوع حادثه آتش‌سوزی در مدرسه‌ای در زاهدان، به این نتیجه رسیدیم که باید نگاه‌مان بر موضوعات ایمنی فراتر رود. به گفته وزیر آموزش و پرورش، مجهز شدن تمام مدارس این منطقه به سیستم گرمایشی، دو سال و نیم زمان می‌برد.

وی افزود: در پی این حادثه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای مشارکت در تأمین سیستم گرمایشی اعلام آمادگی کرد و جلساتی هم در این زمینه برگزار شد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه ۶ هزار مدرسه در استان سیستان و بلوچستان به سیستم گرمایشی نیاز دارند، بیان کرد: بر اساس تقسیم بندی‌های صورت گرفته تجهیز سیستم گرمایشی ۲ هزار مدرسه برعهده استانداری، ۲ هزار مدرسه بر عهده آموزش و پرورش و ۲ هزار مدرسه برعهده هلال احمر است.


بیشتر بخوانید: آغاز به کار طرح ققنوس با هدف ارتقا سیستم‌های گرمایشی در مدارس سیستان وبلوچستان 


وی افزود: مقرر شده تا مدارسی که دارای دو کلاس هستند، به سیستم گرمایشی تابشی، مدارس دارای ۳ تا ۶ کلاس به پکیج و مدارس دارای ۶ کلاس و بیشتر به سیستم موتورخانه مجهز شوند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه تمام مدارس این استان به سیستم گرمایشی تابشی مجهز شدند، گفت: تا شب گذشته ۳۶۳ دستگاه گرمایشی تابشی در مدارس نصب و تعدادی دیگر نیز به استان تحویل داده شده است.

نصیری با اشاره به اینکه ۵۲۴ مدرسه به سیستم گرمایشی تابشی نیاز دارند، گفت: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با مشارکت مردم و خیریه‌ها در گام اول ۲۴۰ مورد از این سیستم‌های گرمایشی تابشی را تأمین کرده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون به یک چهارم تعهد خود عمل کردیم، افزود: ۱۵۰۰ کلاس دیگر نیز به سیستم گرمایشی پکیچ نیاز دارند که نصب هر کدام ۴ تا ۵ میلیون تومان هزینه در بر دارد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: امیدواریم تا آغاز فصل سرما در سال آینده تمام ۲ هزار مدرسه نیازمند به سیستم گرمایشی را تجهیز کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار