سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازوکار خروج آمریکا از افغانستان به زودی اعلام می‌شود

منابع طالبان می‌گویند به زودی کمیسیون مشترکی برای نهایی‌ کردن سازوکار نحوه خروج نیرو‌های خارجی از افغانستان تشکیل می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آمریکا و طالبان برای نهایی‌ کردن سازوکار خروج نیروهای نظامی خارجی از افغانستان کمیسیون مشترک تشکیل می‌دهند.

منابع نزدیک به طالبان در گفتگو با پایگاه «آریانا‌ نیوز» ضمن اعلام این خبر تأکید کردند این کمیسیون تا پیش از ۲۵ فوریه سازوکار نحوه خروج نیروهای خارجی از افغانستان را نهایی خواهد کرد. به گفته این منابع آگاه، نتایج گفتگوهای این کمیسیون پیش از دیدار آتی مقامات آمریکا و طالبان در ماه جاری منتشر خواهد شد.

این کمیسیون همچنین بر اجرای توافقات بین دو طرف در گفتگوهای قطر نظارت خواهد کرد.

این خبر پس از آن منتشر می‌شود که هفته گذشته دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه واشنگتن سالانه ۵۰ میلیارد دلار در افغانستان هزینه می‌کند، تأکید کرد در صورت حصول توافق صلح (با طالبان)، نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان خارج می‌‌شوند.

چهارمین دور گفتگو‌های صلح میان هیئت آمریکایی به سرپرستی «زلمای خلیل‌زاد» با مقامات طالبان هفته گذشته در دوحه قطر برگزار شد. خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه طالبان گزارش داد مذاکره‌کنندگان آمریکایی با پیش‌نویس صلح در افغانستان موافقت کرده‌اند که تأکید می‌کند نیرو‌های خارجی باید ظرف ۱۸ ماه پس از امضای این توافق‌نامه خاک افغانستان را ترک کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.