شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی در گزارشی نوشت مردم افغانستان به مذاکرات مقامات دولت با طالبان با دیده شک و تردید می‌نگرند.

نگرش تردیدآمیز مردم افغانستان به مذاکرات با طالبانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، مردم افغانستان به مذاکرات مقامات دولت با طالبان با دیده شک و تردید می‌نگرند.

فرستاده آمریکا به افغانستان به کابل رفته است تا مقامات دولت افغانستان را در جریان آخرین تحولات مربوط به مذاکرات برای پایان دادن به هفده سال جنگ در این کشور قرار دهد. قطر میزبان شش روز مذاکرات بین آمریکا و نمایندگان طالبان افغانستان بود.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده است کشورش در پیگیری موضوع صلح در افغانستان و خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان جدی است.

افغان‌ها علاقه زیادی به شنیدن اخبار مربوط به مذاکرات بین آمریکا و طالبان دارند، اما مقامات دولت افغانستان راضی نیستند، زیرا به مذاکرات اخیر در پایتخت قطر دعوت نشدند. افغان‌ها امیدوارند که مذاکرات در دوحه کمک کننده باشد و به جنگ پایان دهد. با این حال، برخی از آن‌ها در این رابطه تردید دارند.

زلمای خلیل زاد فرستاده آمریکا در کابل حضور دارد که اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان را در جریان آخرین تحولات در مذاکرات با نمایندگان طالبان قرار دهد. او در دیدار خود با رئیس جمهور افغانستان اعلام کرد پیشرفت‌های قابل توجهی صورت گرفته است.

در این حال طالبان بسیار محتاط عمل می‌کند و اعلام کرده است مذاکرات تا رفع موانع ادامه پیدا خواهد کرد. آن‌ها خواهان اعلام زمانی برای خروج نیرو‌های خارجی از افغانستان شده اند.

وی افزود: «طالبان مادامی که نیرو‌های آمریکایی در افغانستان حضور دارند هر گونه پیش شرط در مذاکرات و همینطور هر گونه مذاکره مستقیم با دولت افغانستان را رد کرده اند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار