سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور مجوز‌های کسب و کار اردبیل از طریق سامانه دادور انجام می‌شود

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری اردبیل گفت: رسیدگی به شکایات و صدور مجوز‌های کسب و کار استان اردبیل از طریق سامانه دادور انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قادر تقی زاده، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری اردبیل با بیان اینکه یکی از مشکلات مهم سرمایه گذاری، طولانی و زمان بر بودن فرآیند صدور مجوز فعالیت‌های اقتصادی است، گفت: تسریع و تسهیل در انجام فرآیند صدور مجوز مورد نیاز فعالان اقتصادی از دستگاه‌های ذی ربط، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که این دفتر به جد پیگیری می‌کند.

وی در خصوص سامانه دادور افزود: به جهت اهمیت و ضرورت تسهیل در صدور مجوز‌های کسب و کار و ارایه خدمات مناسب به بخش خصوصی، پس از تصویب قانون اصلاح مواد (۱)، (۶) و (۷) قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی، هیاتی تحت عنوان هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار در وزارت امور اقتصادی و دارائی تشکیل شد که بعد‌ها به استناد ماده ۵۷ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و همچنین مصوبه هیات محترم وزیران اقدام به ایجاد مرکزی جامع با عنوان (مرکز ملی پایش محیط کسب و کار) با سامانه‌های تخصصی (سام، نما، دادور و ...) در خصوص تسهیل و تسریع در صدور مجوز، دریافت شکایات، پاسخ به ابهامات با مدیریت راهبردی وزارت امور اقتصادی و دارایی نمود.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری اردبیل تصریح کرد: برای اینکه از یک سو امکان شکایت و پیگیری فرآیند‌های صدور مجوز را برای عموم مردم و متقاضیان کسب و کار‌ها از طریق سامانه تحت وب مهیا شود و از سوی دیگر امکان دریافت شکایات و بازخورد‌های مردمی در مورد وضعیت فرآیند صدور مجوز کسب و کار را برای مدیران ارشد و نهاد‌های نظارتی از طریق داشبورد مدیریتی فراهم شود، "سامانه دادور" به منظور دریافت، انعکاس، پیگیری و رسیدگی به شکایات از صادرکنندگان مجوز‌های کسب و کار کشور ایجاد گردید، که قابلیت ارجاع شکایات به مرکز ملی رقابت، استانداران و بالاترین مقام دستگاه‌های اجرایی مرتبط با صدور مجوز را دارد.

تقی زاده گفت: پس از انجام تمهیدات لازم و ایجاد امکان اتصال به مرکز ملی پایش محیط کسب و کار و راه اندازی سامانه دادور، در گام نخست این دفتر اقدام به دریافت مشخصات نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان به عنوان کاربران سامانه نموده است و مشخصات مورد نیاز حدود ۳۲۰ کاربر به عنوان نمایندگان دستگاه‌های مختلف در سطح استان جهت صدور کد‌های کاربری به مرکز ملی پایش محیط کسب و کار کشور ارسال و کد‌های کاربری و رمز عبور مورد نیاز برای برقراری امکان دسترسی آن‌ها به سامانه از طریق پیامک برای تک تک کاربران ارسال گردید. همچنین وی افزود: اقدام بعدی دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری انجام هماهنگی‌های لازم برای برگزاری مانور سامانه دادور در استان بود که پس از رایزنی با مرکز ملی پایش محیط کسب و کار کشور، با موفقیت کامل برگزار گردید.

وی با اشاره به این موضوع که سامانه دادور در حال حاضر فعال می‌باشد، از متقاضیان مجوز‌های کسب و کار خواست که اگر به هر دلیلی در هر یک از مراحل اخذ مجوز با موانعی از سوی دستگاه‌های اجرایی مواجه شدند با مراجعه به سایت bemcenter.ir و ثبت شکایت در آن، مراحل رسیدگی به شکایت خود را رصد و پیگیری نمایند.

انتهای پیام/ح

امکان ثبت شکایت و پیگیری آن برای کسب و کارها

برچسب ها: کسب و کار ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.