مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل از ایجاد بیش از ۳۶۵ فروشگاه اینترنتی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهروز رزمی، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیران حوزه ICT استان اردبیل با اشاره به اهمیت توسعه دولت الکترونیکی و تجارت الکترونیکی در استان افزود: در حال حاضر بالغ بر ۳۶۵ فروشگاه اینترنتی در سطح استان ایجاد شده است که این گامی مهم در توسعه تجارت الکترونیکی است.

وی بیان کرد: علی رغم محدودیت‌های مالی و تحریم‌های موجود، در توسعه ارتباطات توقفی ایجاد نشده است و سرمایه گذاری به ارزش ۳۷۰ میلیارد تومان در استان صورت گرفته است و پروژه‌هایی به ارزش ۸۶ میلیارد تومان نیز آماده بهره برداری است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل در خصوص برخی پروژه‌های در دست افتتاح گفت: از مهمترین پروژه‌های این حوزه می‌توان به راه اندازی اینترنت پرسرعت روستایی در ۵۲۸ روستا، پوشش تلفن همراه در ۸۶ روستا و راه اندازی چتر وای فای در ۵۶ نقطه گردشگری در استان اشاره کرد.

رزمی با اشاره به رویکرد وزارت متبوع در تعریف و توسعه اشتغال و بیان این مطلب که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات متولی مستقیم و اصلی اشتغال در کشور نیست، افزود: این وزارت متولی ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه اقدامات بر بستر دولت الکترونیک و فضای مجازی است.

وی ادامه داد: با این حال اداره کل ICT استان در راه تولید اشتغال و خلق ثروت در این حوزه گام‌های موثری برداشته است و امضای تفاهم نامه‌های همکاری با شرکت‌های مطرح کشور و ایجاد ارتباط با دستگاه‌های مختلف اجرایی استان و استانداری اردبیل، پروژه‌های بزرگی را در حوزه کسب و کار ICT در استان آغاز کرده است که اجرای کامل آن نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل ادامه داد: در حوزه توسعه دولت الکترونیکی علاوه بر پروژه‌های ارتباطی، پروژه شبکه علمی ایران با نام "شعا" در استان اجرا شده که استان اردبیل از نظر پیشرفت پروژه رتبه اول را داراست و طبق این پروژه دانشگاه ها، مراکز علمی و آموزشی استان تحت شبکه علمی کشور قرار گرفته است.

انتهای پیام/ح

راه اندازی اینترنت پرسرعت روستایی در ۵۲۸ روستای اردبیل

برچسب ها: اینترنت ، ارتباطات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.