سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش ترامپ به انتشار تصویری نژادپرستانه از فرماندار ویرجینیا

رئیس‌جمهور آمریکا از «رالف نورتام»، فرماندار ویرجینیا به دلیل حضور در تصویری نژادپرستانه انتقاد کرد و او را مورد تمسخر قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، به دنبال انتشار عکسی نژادپرستانه از «رالف نورتام»، فرماندار ایالت ویرجینیا با چهره‌ای سیاه رنگ و در کنار شخصی با لباس گروه «کو کلاکس کلان» --گروهی با نگرش‌های افراطی نژادپرستانه— «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (شنبه) به انتقاد از او پرداخت.

رئیس جمهور آمریکا در یک توییت اظهارات نورتام را که اعلام کرد او در این عکس نیست، مورد تمسخر قرار داد و نوشت: رالف نورتام، فرماندار دموکرات ویرجینیا گفته است: معتقدم که من در این عکس نیستم. او این حرف را ۲۴ ساعت پس از عذرخواهی اش به خاطر حضور در این عکس و بعد از اظهارات وحشتناکش درباره سقط جنین گفته است. غیرقابل بخشش است!

دونالد ترامپ در توییتی دیگر نوشت: اد گلسپی که در انتخابات فرمانداری ویرجینیا در مقابل رالف نورتام قرار گرفته بود، هم اکنون باید حس بدی داشته باشد. اگر آن‌ها این تصویر وحشتناک را پیش از برگزاری انتخابات پیدا کرده بودند، گلسپی فقط ۲۰ رأی بدست می‌آورد.

این عکس روز جمعه از سوی وبسایت «ویرجینیا پایلت» منتشر شد. ویرجینیا پایلت اعلام کرد این عکس را از کتابخانه مدرسه‌ای که رالف در آن تحصیل می‌کرد، بدست آورده است. رالف نورتام روز جمعه به دلیل انتشار این عکس عذرخواهی و ابراز تأسف کرد. این در حالی است که وی روز شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: «زمانی که با دقت بیشتر به این عکس نگاه کردم متوجه شدم که من هیچکدام از این دو نفری که در عکس دیده می‌شود، نیستم.» وی همچنین تأیید کرد که در گذشته در یک رویداد در تگزاس لباس «مایکل جکسون» را بر تن کرده و در آن چهره خود را به رنگ سیاه درآورده بود.

انتشار این عکس از روز جمعه تاکنون انتقاد نمایندگان و قانوگذاران زیادی را به دنبال داشته و بسیاری از آن‌ها خواستار استعفای نورتام شده اند. «الیزابت وارن»، سناتور دموکرات آمریکایی با انتقاد از این تصویر نژادپرستانه خواستار استعفای نورتام شد. «کامالا هریس»، نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ و «هولیان کاسترو»، شهردار سابق سن آنتونیو هم استعفای نورتام را خواستار شدند.

کو کلاکس کلان نام سازمان‌های همبسته‌ای در آمریکاست که از گذشته تا امروز پشتیبان برتری نژاد سفید و نژادگرایی بوده‌ است. اعضای آنها برای رسیدن به اهداف خود به اعمال غیراخلاقی هم متوسل می‌شوند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.