سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری جشنواره مردمی فیلم عمار در فارس

جشنواره مردمی فیلم عمار در استان فارس برگزار می‌شود.

یزدان شناس دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار در استان فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با اشاره به اینکه هدف جشنواره عمار فیلم دیدن و فیلم ساختن در میان مردم است، گفت: شعار اصلی جشنواره فراهم شدن فضای تولید فیلم و عرضه آثار در بین مردم است، زیرا فیلم ابزاری اثربخش در حوزه فرهنگی است.

وی با بیان اینکه امسال بخش جدیدی به جشنواره اضافه شده که مخاطبان به تولید فیلم بر مبنای موضوع پیشنهادی خود می‌پردازند، افزود: فراخوان از سراسر کشور اعلام شده است، که این فراخوان‌ها در دوره‌های بعدی مورد توجه قرار می‌گیرد و در فارس چهار فراخوان اعلام شده است.

یزدان شناس تصریح کرد: پارسال بالای ۵۰۰ هزار نفر از سراسر کشور آثار جشنواره عمار را دیدند و این فرایندی است که انتظار می‌رود گسترش پیدا کند.

دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار در استان فارس ادامه داد: اتفاقی که امسال در دوره نهم افتاده اضافه شدن یک بخش جدید در جشنواره با عنوان فراخوان مردمی بوده و ما از مردمی که مخاطب بوده اند درخواست می‌کنیم موضوعاتی را که به نظرشان برای مردم و کشور مهم است را معرفی کنند تا بر اساس آن موضوع فیلم ساخته شود که جوایزی نیز در نظر گرفته شده است.

یزدان شناس تاکید کرد: امسال ۴ فراخوان در استان فارس داریم و در دو هفته آینده جوایز اهداء می‌شود، که فراخوان جایزه اول به شهید آیت الله دستغیب و به پیشنهاد آیت الله دژکام امام جمعه شیراز در نظر گرفته شده و جوایز دیگر با موضوع تقدیر از مقاومت قهرمانه مردم ایران در موقعیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و ۳ اثر برگزیده در این حوزه، جایزه دوم جایزه شهید قاسم پور از طرف بسیج دانش آموزی و یک اثر برتر با موضوع آسیب‌ها و فرصت‌های مجازی به فیلمی که سازنده آن دانش آموز باشد اهداء می‌شود و جایزه سوم مربوط به شهدای دفاع مقدس از جمله محسن نوروزی و شهدای مدافع حرم است.

دبیر جشنواره عمار در فارس اضافه کرد: در دهه فجر فیلم غیرمتمرکز اکران و از هفته اول اسفندماه امسال نیز اکران فیلم متمرکز در استان فارس انجام می‌شود که بخشی از آثار در قالب بسته‌هایی به سراسر کشور ارسال و در ایام غیر از جشنواره اکران می‌شوند.

همچنین حجت الاسلام دیمی معاون فرهنگی نهاد، ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: در چهل سالگی انقلاب مهمترین زبان بیان مشکلات زبان هنر است که مورد استقبال ناحیه بقیه الله فارس قرار گرفته و این نهاد تلاش می‌کند جایزه‌ای که به این منظور در نظر گرفته شده است را اهداء کند.

دیمی گفت: جایزه جشنواره عمار به نفر اول، امکان اسکان ۲ نفر از فیلمساز‌ها به همراه خانواده فراهم شده است.

عباس توانا رئیس سازمان بسیج دانش آموزی فارس جشنواره عمار حضور دانش آموزان را در قامت فیلمسازی از برکات این جشنواره دانست و بیان کرد: ۱۶۰ فیلم دانش آموزی در این دوره داشته ایم.

وی گفت: شهید حمید قاسم پور شهید مدافع حرم و از اکران کننده‌های فیلم جشنواره عمار بود که در این دوره جشنواره مورد نظر قرار گرفته و از این رو تندیس شهید به اثر برتر این بخش اهداء می‌شود.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی فارس افزود: اکران دانش آموزی فیلم عمار در مدرسه شاهد خوانساری ۱۵ بهمن ماه امسال برپا می‌شود.

گفتنی است، هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار در استان فارس و شهر‌های شیراز، قیر و آباده بیشترین مخاطب را داشته است.
انتهای پیام/ت

برپایی جشنواره مردمی فیلم عمار در فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.