سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی کرمانشاه ؛

استان کرمانشاه هنوز رتبه اول بیکاری در کشور را دارد

مدیر کل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی کرمانشاه گفت : با وجود اینکه این استان هنوز رتبه اول بیکاری در کشور را دارد، ولی در مهار نرخ بیکاری و کاهش آن بیشترین روند کاهش نرخ بیکاری در کشور را داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حسن عزیزی مدیر کل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی کرمانشاه گفت : طبق آخرین آمار مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری ۲۱/۴ درصد در زمستان ۹۶ استان به ۱۸/۲ درصد در انتهای پاییز سال جاری رسیده است که نه تنها غول بیکاری استان مهار شده بلکه بیشترین روند کاهش در کشور را داشته ایم.

وی در ادامه یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استان کرمانشاه در کاهش نرخ بیکاری را وجود نیروی کار ماهر دانست و گفت : در استان کرمانشاه به اندازه کافی نیروی کار ماهر و تحصیل کرده وجود دارد که می‌توانند هر سرمایه گذاری برای سرمایه گذاری در استان را جذب کنند.

وی در ادامه به دستاورد‌های چهل ساله انقلاب اسلامی در حوزه کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه اشاره کرد و اعلام کرد: تا قبل از انقلاب ۴۱ تعاونی در سطح استان فعال بود که این تعداد در سال ۹۷ به ۲ هزار و ۹۵۶ تعاونی با اشتغال زایی مشتقیم ۴۶ هزار نفر افزایش یافته است.

عزیزی اضافه کرد: تا قبل از انقلاب هیچ جایگاه حل اختلاف کارگری و کارفرمایی شهرستانی وجود نداشت، اما بعد از انقلاب به موجب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، همه شهرستان‌ها از نهاد حل و فصل اختلافات بین روابط کار برخوردار شده اند و این یکی از دستاورد‌های بزرگ انقلاب درحوزه کار است.

عزیزی سطح فضای ورزشی استان را تا قبل از انقلاب پنج هزار متر مربع عنوان کرد که اکنون به ۵۸ هزار متر مربع رسیده است هرچند از این نظر هنوز استان برخورداری نیستیم.

وی در پایان با بیان اینکه انقلاب اسلامی دستاورد‌های بزرگی داشته است از همه دستگاه‌های اجرایی، ارگان‌ها و بخش خصوصی تقاضا کرد با همبستگی و ایثار بیشتر در راستای کاهش بیکاری در استان و برآوردن آرمان‌های انقلاب تلاش مضاعفی انجام دهند.

 

 

انتهای پیام/د

نرخ بیکاری ۲۱/۴ درصد در زمستان ۹۶ استان به ۱۸/۲ درصد در انتهای پاییز سال جاری رسیده است

 

برچسب ها: بیکاری ، تسهیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.