سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مرکز خشکسالی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رشد ۱۹.۲ درصدی بارش نسبت به دوره بلندمدت/بخشی از کم بارشی شرق کشور جبران می‌شود

ضیاییان گفت: مجموع بارش‌های کشور از ابتدای سال زراعی جدید نشان می‌دهدکه میزان بارش نسبت به دوره بلندمدت ۱۹.۲ درصد رشد داشته است.

صادق ضیاییان رئیس مرکز خشکسالی در گفت و گو با خبرنگار  راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین میزان بارش از ابتدای سال زراعی جدید تا کنون  اظهار کرد: براساس آخرین آمار از ابتدای سال زراعی جدید تا ۱۳ بهمن مجموع بارش‌های کشور ۱۳۰.۱ میلی متر بوده، در حالیکه این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۴.۳ میلی متر بوده است.

وی با بیان اینکه میزان بارش نسبت به دوره بلندمدت ۱۹.۲ درصد رشد داشته است، افزود:  استان‌های سیستان و بلوچستان کماکان ۹۰ درصد، یزد ۶۵ درصد، کرمان ۵۶ درصد، هرمزگان ۵۵ درصد، خراسان جنوبی ۴۳ درصد و فارس ۲۹ درصد نسبت به دوره بلندمدت کاهش داشته است.

ضیاییان با اشاره به اینکه میزان بارش در استان‌ها بیش از نرمال بوده است، بیان کرد: در این میان استان‌های ایلام بیش از ۱۲۷ درصد، لرستان ۹۲ درصد و خراسان ۹۰ درصد رشد بارش نسبت به دوره بلندمدت را تجربه کرده است.


بیشتر بخوانید: رشد ۳۷ درصدی بارش نسبت به دوره بلندمدت/ خشکسالی در برخی استان ها کماکان ادامه دارد


رئیس مرکز خشکسالی ادامه داد: در سال زراعی جدید تمامی استان‌ها به غیر از استان اردبیل بارش بیش از نرمال دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه در ماه‌های آتی به غیر از اسفندماه بارش در اکثر مناطق کشور نرمال خواهد بود، بیان کرد: با توجه به بارش‌های مناسب در هفته‌های آینده پیش بینی می‌شود که بخشی از کم بارشی شرق کشور جبران شود.

به گفته این مقام مسئول، علی رغم بارش‌های مناسب در سال زراعی جدید همچنان ۱۳ درصد کاهش بارندگی در سال زراعی گذشته جبران نشده است که انتظار می‌رود با بارش‌های مناسب پیش رو بخشی از کمبود منابع آبی در سال گذشته مرتفع شود.

رئیس مرکز خشکسالی در پایان ذخایر برف در سال زراعی جدید را مطلوب دانست و گفت: با توجه به بارش‌های مناسب پیش رو انتظار می‌رود که ذخایر برفی در ماه‌های بهمن و اسفند همچنان مطلوب باشد تا بتواند بخشی از آب مورد نیاز کشاورزان در فصل بهار را تامین کند.

انتهای پیام/

بارش های نرمال در ماه های پیش رو استمرار دارد

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.