سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تأکید سناتور آمریکایی بر ضرورت تصویب لایحه جلوگیری از رقابت تسلیحاتی

«کریس وان هولن» از کنگره درخواست کرد هم‌اکنون که ترامپ آمریکا را از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای خارج کرده است، لایحه جلوگیری از رقابت تسلیحاتی را تصویب کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، در پی تصمیم آمریکا برای خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد، «کریس وان هولن»، سناتور دموکرات آمریکایی اعلام کرد کنگره باید با لایحه جدیدی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را از انجام رقابت‌های مربوط به تسلیحات هسته‌ای منع می‌کند، موافقت کند.

این سناتور در حساب توییتر خود نوشت: کنگره هم اکنون باید قانون جلوگیری از رقابت تسلیحاتی را تصویب کند.

اواخر روز پنجشنبه سناتور ون هولن به همراه ۹ سناتور دیگر به طور رسمی طرح «جلوگیری از رقابت تسلیحاتی» را به کنگره ارائه کردند. این طرح، تلاش دولت ترامپ را در به دست آوردن بودجه مورد نیاز برای تهیه، آزمایش و استقرار هرگونه موشک بالستیک دشوارتر می‌کند.

وان هولن از جمله قانونگذاران کمیته روابط خارجی سنا است که برای تصویب «پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» تلاش زیادی کرده است. وی اعلام کرد: تصمیم ترامپ برای خروج از این توافق می‌تواند به امنیت آمریکا و ناتو صدمه بزند و «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه را قدرتمندتر کند.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه با ادعای پایبند نبودن روسیه به پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد، اعلام کرد که واشنگتن از تاریخ ۲ فوریه (امروز) به مدت ۶ ماه از این توافق خارج خواهد شد. وی تأکید کرد در صورتی که روسیه در مدت ۶ ماه به تعهدات خود عمل کند، آمریکا ممکن است دوباره به این توافق بازگردد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.