سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رای الیوم گزارش داد؛

نیکی هیلی از بزرگترین حامیان اسرائیل بوده و هست

پایگاه اینترنتی روزنامه رای الیوم سرمقاله امروز خود را به موضوع حمایت‌های نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل از رژیم صهیونیستی اختصاص داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رای الیوم به صورت ضمنی نوشت با وجود حمایت‌های نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل از رژیم صهیونیستی، برخی کشور‌های عربی از او برای ارائه کنفرانس دعوت می‌کنند.

پایگاه اینترنتی روزنامه رای الیوم در سرمقاله امروز خود نوشت: شبکه تلویزیونی سی ان بی سی فاش کرد نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل برای هر سخنرانی داخلی مبلغ دویست هزار دلار مطالبه می‌کند و بدون شک صف مشتریان او در آمریکا، رژیم اشغالگر قدس و کشور‌های خلیج فارس بیش از حدی خواهد بود که بسیاری انتظار دارند. هیلی از بزرگترین حامیان اسرائیل بوده و هست. او دسامبر گذشته درخواست کرد مجمع عمومی سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای جنبش حماس را محکوم کند و این جنبش را در فهرست تروریسم قرار دهد تا قبل از اینکه او سمت خود را به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل از دست بدهد، هدیه‌ای به اسرائیل داده باشد، اما این خواسته با رأی منفی هفتاد و شش کشور علیه آن محقق نشد.

از معروف‌ترین مواضع حمایتی او از اسرائیل این بود که در کنفرانس آیپک سال دو هزار و هفده گفت: برای دنبال کردن مد نیست که کفش پاشنه بلند می‌پوشد بلکه برای این است که اگر کسی علیه اسرائیل اشتباهی مرتکب شد، به سر او بزند. این گونه مواضع قطعا تقدیر مادی و معنوی از هیلی را در محافل و نهاد‌های حامی اسرائیل در آمریکا و خارج آن به دنبال خواهد داشت زیرا پاداش دادن به کسانی که از رژیم اشغالگر و نژادپرستی حمایت می‌کنند، کار مرسومی است.

در کشور‌های عربی هزاران نهاد غیردولتی وجود دارد که تحت عنوان تبلیغ برای صلح بین عرب‌ها و اسرائیل، لغو حق بازگشت فلسطینی‌ها به سرزمینشان و مقابله با مقاومت، از کمک‌های میلیونی کشور‌های غربی بهره‌مند می‌شوند. از این نهاد‌ها و از طرفداران توافقنامه اسلو دعوت می‌شود که در ازای دریافت پول‌های هنگفت، در آمریکا کنفرانس بدهند هرچند این پول در واقع نوعی رشوه به شمار می‌رود.

در پایان این سرمقاله آمده است شاید پیش‌بینی اینکه کدام کشور‌های عربی از نیکی هیلی برای ارائه کنفرانس دعوت و برای او فرش قرمز پهن خواهند کرد و هواپیمای اختصاصی برای او خواهند فرستاد، زود باشد، اما بعید است کشور‌هایی که از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، میری ریگیف، وزیر ورزش و تیم‌های ورزشی اسرائیل استقبال می‌کنند، از هیلی استقبال نکنند. هیلی با کفش پاشنه بلندش به طور قطع در کشور‌های عربی با اتهام ارتکاب جنایت و دست داشتن در جنایت‌های جنگی اسرائیل مواجه نخواهد شد. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
دانا
۱۴:۴۲ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
ایشون به همراه بسیاری از بانوان دیگه نمونه ای از زنهایی هستند که دیگران ادعا میکنند بانوان کارشان سالم و بدون عیب و انسانی هست.
دانا
۱۲:۰۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
نمونه ایست برای کسانی که میگوند بانوان کارشان مثبت هست و درست کار میکنند
ایشون ، هیکاری کلینتون، رئیس جمهور برکنار شده برزیل و کره و.... نمونه درستی از بانوان هستند که نشان میدهند در زیاده خواهی و بد ذاتی و... زن ها جلوتر از مردها هستند
البته موادر داخلی هم بسیار هستند