سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طاهری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تاکنون هیچ توافقی با طالبان نشده است/ هرگونه توافق پس از آغاز مذاکرات مستقیم معتبر است

سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان گفت: هرگونه توافق با طالبان پس از مذاکرات مستقیم دولت افغانستان و گروه طالبان انجام خواهد شد.

 

سید احسان طاهری، سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان تاکید کرد که تاکنون هیچ توافقی با طالبان صورت نگرفته است.

سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان در خصوص برخی گزارشات از تدوین پیش نویش توافق با طالبان گفت: هرگونه توافق با طالبان پس از مذاکرات مستقیم دولت افغانستان و گروه طالبان انجام خواهد شد و فعلا هیچ توافقی با طالبان صورت نگرفته است.

وی افزود که به محض شروع مذاکرات مستقیم میان دولت افغانستان و طالبان، روی پیش نویس توافقات کار خواهد شد.

سید احسان طاهری همچنین بر مذاکرات بین الافغانی تاکید کرد و گفت: تصمیم گیرنده نهایی درباره مذاکرات صلح دولت افغانستان می باشد و طالبان نیز در نهایت باید با دولت وارد مذاکره شود.

سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان ابراز امیدواری کرد که در سال جاری میلادی صلح در این کشور حاصل شود. با این حال، وی اعلام کرد که تاریخ دقیق مذاکرات مستقیم دولت با طالبان معلوم نیست. این در حالی است که بیش از دو هفته پیش، رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح افغانستان از شروع مذاکرات مستقیم تا کمتر از یک ماه خبر داده بود.

گفتنی است که آمریکا تاکنون چهار دوره مذاکره با طالبان انجام داده است که به گفته طالبان و مقامات آمریکایی به توافقاتی نیز دست یافته اند. دولت افغانستان از با ابراز نارضایتی از اقدامات آمریکا بارها تاکید رده است که هرونه تصمیم گیری در روند صلح افغانستان باید توسط دولت این کشور انجام شود.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.