سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۳۶ درصد جمعیت استان آذربایجان غربی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند

معاون بیمه استان آذربایجان غربی گفت:بیش از ۳۶ درصد جمعیت استان آذربایجان غربی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.

علیرضا فرجی معاون بیمه استان آذربایجان غربی در گفت و گو باخبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،درخصوص عملکرد سازمان تامین اجتماعی استان گفت:: مبنای ایجابی سازمان تامین اجتماعی بعنوان یک نهاد بیمه گر به وجه اجتماعی حقوق شهروندی معطوف است، وجهی که به عبارتی می‌تواند تضمین کننده تحقق دیگر وجوه حقوق شهروندی نیز باشد.

وی هم چنین ادامه داد: ارایه رویکرد تعهدات به مخاطبان بدون وقفه در سریعترین زمان ممکن و با سهل‌ترین روش در سرلوحه برنامه‌های این سازمان قرار دارد.

وی افزود: در سال جاری نزدیک به ۳۷ در صد از جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند که طبق آمار‌ها ۳۶.۷۳ درصد کل جمعیت استان و ۵۶.۱۵ درصد جمعیت شهری به تفکیک به صورت بیمه شدگان اصلی و تبعی می‌باشند.

وی ادامه داد: تعداد بیمه شدگان قالیباف و شاغلان صنایع دستی شناسه دار در سطح شعب استان آذربایجان غربی در سال جاری به تعداد ۱۲ هزار و ۵۸۷ نفر است.

فرجی از بهره مندی بیمه کار گران ساختمانی افراد بیان کرد: افرادی که صرفا در مشاغلی که مربوط به احداث تو سعه و تجدید بنا باشد و دارای کارت مهارت‌های فنی و حرفه‌ای از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای باشند میتوانند از این بیمه بهره‌مند شوند و طبق آمار‌ها کارگران ساختمانی تحت پوشش ۳۲ هزار و ۲۱۰ نفر است.

وی در خصوص هزینه‌های تعهدات پرداختی اداره کل استان در سال جاری نیز تصریح کرد: هزینه‌های پرداختی این سازمان در سال جاری درزمینه‌های متفاوت تحت پوشش به بیش از ۱۴ میلیون ریال می‌باشد.

معاون بیمه استان ضمن تاکید بر اینکه تمامی شهرستان‌های استان شعب نمایندگی دارند و هیچ شهری از نمایندگی بی بهره نیست و افزود ۱۷ شعب اصلی و ۴ شعبه اقماری و تعداد کار گزاری‌های فعال به تعداد ۱۳ واحد در استان وجود دارد.

از اقدامات مهم اسازمان تامین اجتماعی می‌توان در سال جاری به نام نویسی متمرکز در جهت ارایه خدمات مطلوب و به موقع سازمان و حذف دفترچه درمانی به منظور خوانا بودن نسخه دارویی و دریافت خدمات درمانی در کمترین زمان و هم چنین ارتقا شعبه اقماری اشنویه ایجاد شعبه اقماری چهار برج میاندوآب و کارگزاری‌های ایجاد شده در شهرستان‌های ماکو سلماس نقده و پیرانشهر اشاره کرد.

سازمان تامین اجتماعی با بیش از ۸ دهه دیرینگی از مهمترین تاثیر گذار‌ترین و ماندگار‌ترین نهاد‌های اجتماعی کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام/م

افزایش بیمه شدگان آذربایجان غربی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.