مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجان غربی گفت:۳۶۸ هزار نفر بیمه شده اصلی از خدمات تامین اجتماعی در آذربایجان غربی بهره‌مند هستند.

بهره مندی ۳۶۸ هزار نفر بیمه شده اصلی از خدمات تامین اجتماعی در آذربایجان غربیمقصود مقدم کیا مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛اظهار داشت: اداره کل تامین اجتماعی در حال حاضر بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر از جمعیت استان معادل ۳۸ درصد از جمعیت شهری و روستایی استان را زیر حمایت خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه ۳۶۸ هزار نفر بیمه شده اصلی از خدمات تامین اجتماعی در آذربایجان غربی بهره‌مند هستند اضافه کرد: به دلیل پایین بودن سرانه درآمد مردم به ویژه در مناطق روستایی استان، میزان پوشش خدمات تامین اجتماعی ۱۲ درصد از متوسط کشوری پایین‌تر است.

مقصود مقدم کیا اجرای طرح ساختار نوین ارائه خدمات را از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته از سوی تامین اجتماعی آذربایجان غربی در سال جاری، در شعب استان عنوان کرد و افزود: این طرح با هدف سرعت بخشی به ارائه خدمات، استفاده متوازن از توان نیروی انسانی، افزایش توان پاسخگویی به مراجعان، بهره گیری از بستر الکترونیکی ایجاد شده در سیستم‌ها به مرحله اجرا گذاشته شده است.

وی به برنامه ریزی اجرای این طرح در قالب سه مرحله مجزا اشاره کرد و افزود: این طرح به صورت نمونه در شعبه ارومیه اجرا می‌شود که در صورت موفقیت، از سال آینده مراحل دیگر آن نیز آغاز خواهد شد.

مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجان غربی تصریح کرد: با اجرای طرح ساختار نوین ارائه خدمات، ضمن ارتقاء قابل توجه سرعت خدمت رسانی به مردم و رفع بسیاری از مشکلات افراد تحت پوشش، مراجعه کنندگان به شعب استان می‌توانند خدمات مورد نیاز را از یک باجه دریافت کنند و نیازی به مراجعه به واحد‌های مختلف نخواهند داشت.

مقدم کیا در ادامه مطالبه تامین اجتماعی این استان از کارفرمایان و دستگاه‌های اجرایی را در سال جاری ۲۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود این میزان بدهی در سال ۹۵ و سال‌های قبل از آن ایجاد شده است.

وی افزود: اعتبارات تامین اجتماعی آذربایجان غربی در سال جاری را یک هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بیش از هفت هزار و سیصد نفر در استان مستمری بیکاری دریافت می‌کنند.

مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان غربی گفت: سازمان تأمین اجتماعی به دنبال پاسخ به مردم استان و رفع دغدغه‌های ایشان ضمن افزایش خدمات تامین اجتماعی در ۱۶ شعبه استان، مجوز فعالیت ۵ کارگزاری تامین اجتماعی در شهر‌های ماکو، خوی، نقده، سلماس و پیرانشهر استان را صادر کرده است که با راه اندازی آن‌ها تعداد کارگزاران تامین اجتماعی در استان به ۱۴ واحد خواهد رسید.
 
انتهای پیام/ن.م
 

38درصد جمعیت آذربایجان غربی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.