سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گنجینه قنات اردکان برای همایش آماده سازی می شود

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردکان گفت: فاز نخست مجموعه گنجینه قنات این شهرستان تکمیل و مراحل نورپردازی آن حدود ۳۰۰ متر به این گنجینه اضافه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، حمید مشتاقان رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردکان گفت: با اشاره به اینکه گنجینه قنات اردکان در حال آماده سازی است، گفت: قنات یک میراث ماندگار است و توسعه و رونق صنعت پاک گردشگری و جلوگیری از آلودگی محیط زیست در كنار ایجاد اشتغال پایدار از مهم‌ترین اهداف این اداره است.

وی افزود: گنجینه قنات اردکان از خانه تقدیریان که دارای فضای کاملا مناسبی است برای معرفی وسایل حفر قنات و همچنین فضای مناسب برای پخش ویدئویی‌های مستند استفاده خواهد شد تاکنون  اردکان مورد استقبال محققان و اساتید قرار گرفته است.

مشتاقان تصریح کرد: مجموعه گنجینه قنات در فاز اول به طول ۲۰۰ متر در سال گذشته به بهره برداری رسید و امسال تا پایان بهمن ماه فاز نخست تکمیل و مراحل تکمیل نورپردازی آن حدود ۳۰۰ متر به این گنجینه اضافه خواهد شد.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردکان گفت: قنات اردکان  به طور چشم گیر مورد توجه تور‌های خارجی قرار گرفته است.

گفتنی است: همایش قنات در اول و دوم اسفند ماه سال جاری در دانشگاه پیام نور اردکان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ی

گردشگری قنات در اردکان توسعه می یابد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.