سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جانشین فرمانده سپاه در مشهد:

همه تهدید ها را به فرصت تبدیل می کنیم/ آمریکایی‌ها بی‌تدبیر هستند

جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: همه تهدید‌های دشمنان را با تکیه بر مقام ولایت و رهبری و همراهی مردم به فرصت تبدیل کردیم.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،سردار حسین سلامی  جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش مسئولان کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در مشهد گفت: هر تحولی در جامعه مشروط به تحول در اندیشه هاست و قلمرو شکوه یک ملت به افق‌های ذهنی آن‌ها بستگی دارد.

وی افزود:  پیش از انقلاب ملت ایران در اسارت فرهنگی و فکری بود تا آمریکایی‌ها بتوانند بر ما مسلط باشند.

سلامی افزود: آن زمان آمریکایی‌ها تعیین می‌کردند ما در چه حد از صنعت باشیم و یا با چه کشور‌هایی ارتباط داشته باشیم و جلوگیری از پیشرفت ایران طی سال‌های گذشته به دلیل همین تفکر قدیمی است.

وی ادامه داد: در رژیم ستمشاهی حتی برای آموزش دیدن یک دوربین هدایت آتش توپخانه نیرو‌ها به آمریکا می‌رفتند و وجود ۴۰ هزار مستشار آمریکایی در ایران نمادی از برجستگی بردگی و اسارت فکری و استعمار فرهنگی ایران است.

سلامی تاکید کرد:، اما بعد از انقلاب اوضاع تغییر کرد و توانستیم هدف‌های بزرگی را ترسیم کنیم و با استفاده از مزیت‌های جغرافیایی خود اقدامات مهمی را انجام دهیم.

 

تبدیل مدل انقلاب به الگوی جهانی

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمن می‌داند اگر آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب به مدل تبدیل شود الگویی برای دیگر کشور‌ها خواهد شد و به همین دلیل تمام تلاش خود را برای عدم تحقق این مهم انجام می‌دهد.

وی افزود: تقابل راهبردی بین استکبار جهانی و نظام اسلامی ما به این دلیل است که آن‌ها خوب می‌دانند اگر قدرت ایران افزایش یابد آن‌ها تضعیف می‌شوند و به همین دلیل ۴۰ سال است علیه ایران توطئه می‌کنند.

سلامی گفت: ما همه این تهدید‌ها را با تکیه بر مقام ولایت و رهبری و همراهی مردم به فرصت تبدیل کردیم.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: کارآزمودگی، ایستادگی، ایمان و باور در میدان نبرد حاصل می‌شود و اگر جامعه‌ای آرمان‌های ذهنی خود را در میدان نبرد پیاده نکند موفق نخواهد بود.

وی افزود: در این راستا ما از هر تهدیدی برای قوی‌تر شدن استفاده کردیم و از جنگ تحمیلی سکویی برای دست یابی به مولفه‌های جدید قدرت ساختیم.

سلامی ادامه داد: آن روز همه دنیا برای شکست دادن انقلاب اسلامی ایران متحد شدند و آنچه ما را به پیروزی رساند انتقال روح عاشورا به جامعه بود و با الگوگیری از این آموزه توانستیم ایستادگی کنیم.

فرمانده ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: طبق همه برآورد‌ها ما نباید در جنگ تحمیلی به پیروزی می‌رسیدیم، زیرا حتی از خرید سیم خاردار محروم بودیم، اما همه دنیا دیدند اوضاع به گونه دیگری رقم خورد.

وی گفت: ایمان رزمندگان ما توازن را در جبهه نبرد ایجاد کرد و جبران همه نداشته‌های ما مقابل دشمنی بود که بودجه جنگش را دلار‌های نفتی کشور‌های عربی و تسلیحات نظامی اش را غربی‌ها و آمریکا تامین می‌کردند.

سلامی افزود: بعد از جنگ، دشمن متوقف نشد و نقشه‌ها و توطئه‌ها ادامه یافت و ما بازهم از سختی‌ها فرصت ساختیم و همه دیدند با تکیه بر توان داخلی اقتصاد کشور را اداره کردیم.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ایران توانست از میدان تحریم، خوداتکایی و استقلال اقتصادی را رقم بزند، زیرا ملت ایران می‌داند برای رشد کردن مجاهدت لازم است.

وی افزود: ما در آینده کمر قدرت‌های بزرگ را خواهیم شکست و به پیروزی خواهیم رسید. اتفاقاتی که در یمن، سوریه و عراق افتاد توطئه جدیدی از دشمن بود که ما توانستیم بین ابزار و اهداف آن‌ها فاصله ایجاد کنیم.

سلامی گفت: توطئه ایجاد تکفیری‌ها در سوریه فرصتی برای ایران به وجود آورد که فاصله جغرافیایی خود با جبهه مقاومت را کاهش دهد و شکل جدیدی به هندسه قدرت بدهد.

فرمانده ارشد سپاه پاسداران بیان کرد: امروز در کشور‌هایی مانند یمن، عراق، فلسطین و سوریه ساختار‌هایی شکل گرفته که مردم در حال مقاومت برای دست یابی به حق خود هستند.

وی تاکید کرد: امروز همه شهر‌های اسرائیل در تیر رس آتش و موشک‌های مقاومت است و ما به آن‌ها هشدار می‌دهیم اگر شعله جنگ جدیدی برافروخته شود موجب نابودی اسرائیل خواهد شد.

سلامی گفت: اگر جنگی آغاز شود آمریکا فرصت حمایت از اسرائیل را نداشته و صهیونیست‌ها حتی قبرستان برای دفن سربازان خود نخواهند داشت. نابودی آن‌ها در حد یک عملیات مانند بیت المقدس هستند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: امروز قدرت آمریکا در جهان رو به افول است. آن‌ها تدبیری برای حفظ قدرت خود ندارند و در کشور‌هایی مانند عراق و افغانستان هزینه کردند که منفعت آن را دیگران بردند و این به معنای نداشتن عقل سیاسی است.

وی تاکید کرد: آمریکا ۷ هزار میلیارد تومان در عراق هزینه کردند که تقریبا هیچ دستاورد سیاسی به دست نیاوردند و در هیچ کدام از معادلات منطقه جایگاهی ندارد. امروز اروپایی‌ها نیز تلاش می‌کنند از آمریکا فاصله بگیرند و این نیز در جنگ سرد با آنهاست.

 

آمریکا توان تامین بودجه ساخت یک دیوار را ندارد

سلامی گفت: امروز دولت آمریکا حتی توان تامین بودجه ساخت یک دیوار را در مرز مکزیک نمی‌تواند تامین کند و بسیاری از مردم این کشور در فقر هستند.

فرمانده ارشد نظامی سپاه بیان کرد: آمریکایی‌ها علت زوال خود را نداشتن رهبر معنوی اعلام می‌کنند و ما در نقطه مقابل دقیقا از وجود رهبری بهره‌مند بوده ایم.

وی تاکید کرد: ما در حال مقاومت مقابل دشمن هستیم که معنای آن تحمل ریاضت نیست، زیرا منابع زیادی در داخل داریم بلکه معنای آن رویارویی با دشمن برای شکست آنهاست.

سلامی بیان کرد: جوانان ما باید تحقیر دشمن ایران طی سال‌های گذشته در عرصه‌های مختلف را به خوبی آگاه باشند و بدانند قدرت ایران باعث شده تا دیگر گزینه مقابله نظامی با ایران وجود نداشته باشد.

انتهای پیام//ز.‌ی


 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.