سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازدید وزیر اقتصاد از گمرک و پایانه مرزی میرجاوه

دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی به همراه مسولان استانی از گمرک و پایانه مرزی میرجاوه بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی صبح امروز در حاشیه بازدید از گمرک و پایانه مرزی میرجاوه در جمع خبرنگاران گفت: در شرایط اقتصادی فعلی در سطح کشور همه در تلاش هستند که اقتصاد روند رشد و توسعه را به خوبی طی کند و صادرات غیرنفتی بتواند از رشد بهتری برخوردار باشد.

دژپسند همچنین افزود: به رغم مشکلات و تحریم‌های اقتصادی نسبت به ده ماه گذشته، ده ماهه امسال صادرات غیر نفتی ما رشد بسیار خوبی داشته است که شرایط فعلی کشور اقتضا می‌کند این رشد با روند سریعتری صورت گیرد.

وزیر اقتصاد و دارایی همچنین اظهار داشت: گمرک میرجاوه بسیار فعال اسا و مشکل خاصی ندارد و رشد عملیات و صادرات امسال نسبت به سال گذشته در این گمرک ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی دقیق، درایت مدیریت استان و محوریت گمرک، مشکلات جزئی گمرک میرجاوه تسهیل خواهد شد و این روند جهش بسیار خوبی خواهد داشت.

فرهاد دژپسند گفت: در راستای توسعه اقتصادی گمرک میرجاوه، کارکنان این مجموعه برای افزایش ساعات کار و تلاش بیشتر آمادگی لازم را دارند و با ارتباط و تعامل خوب با پایانه‌ها، گمرک میرجاوه می‌تواند به رشد بسیار خوبی برسد.

صادرات در کشور مالیات ندارد

احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه بازدید وزیر اقتصاد و دارایی از مرز میرجاوه در خصوص مالیات واردات و صادرات مرزنشینان در جمع خبرنگاران گفت: صادرات در کشور مالیات ندارد و کسانی که امر صادرات را انجام می‌دهند و ارز را وارد کشور می‌کنند از دادن مالیات معاف است و در سال آینده نیز که این مورد پیش بینی شده به دلیل شرایط خاص اقتصادی کشور است.

احمد علی موهبتی همچنین در این خصوص افزود: در حوزه صادرات درصورتی از مرزنشینان مالیات اخذ نمیشود که مرزنشین خود از کارت استفاده کند.

وی همچنین به استثنائاتی در این خصوص اشاره کرد و اظهار داشت: تجاری که با کارت پیله وری اقدام به صادرات و واردات کالا می‌کند مستحق دریافت مالیات است.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: ضروری است مرزنشینان خود با کارت پیله وری اقدام به کار اقتصادی کنند و از در اختیار قرار دادن کارت خود به غیر خودداری کنند.

انتهای پیام/پ

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.