سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولیت آستان قدس رضوی:

گفتگو با محور عدالت و صلح ،جبهه‌ای مقابل مبارزین معنویت است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: ما معتقدیم گفتگو با محور عدالت، صلح و محبت ، جبهه‌ای در مقابل الحاد و کسانی که با معنویت در دنیا مبارزه می‌کنند، ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در حاشیه برگزاری نخستین همایش بین المللی امام رضا (ع) و گفت و گوی ادیان در جمع اصحاب رسانه نام امام رضا (ع) را رمز ائتلاف بین ادیان و مذاهب دانست و گفت: مهمترین بخش در سیره رضوی گفت و گوی بین ادیان است.

وی تصریح کرد: امام رضا (ع) به عالم آل محمد (ص) شهرت دارند و از جلوه‌های زندگی و سیره طیبه این حضرت گفتگو با ادیان و صاحبان اندیشه است.

تولیت آستان قدس رضوی، پیرو اقدامات فرهنگی آستان قدس گفت: رضوی در بخش سازمان فرهنگی، برگزاری نشست‌های مختلفی با محوریت گفت و گوی بین ادیان را در برنامه کاری داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: این همایش در ۸ پیش نشست در خارج و داخل کشور تدارک دیده شد که امروز همایش نهایی امام رضا (ع) و گفت و گوی ادیان برگزار شد و برگزاری کمیسیون‌های تخصصی از دیگر برنامه‌های این همایش است.

وی اظهار داشت: ما معتقدیم امروز گفتگو با محور عدالت، صلح، محبت و همزیستی مسالمت آمیز، جبهه‌ای در مقابل الحاد و کسانی که با معنویت در دنیا مبارزه می‌کنند، ایجاد کرده است.


عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ما امروز نیازمند گفتگو با کسانی هستیم که به خدا، معاد و رسالت پیامبران الهی ایمان دارند و معتقد به حفظ کرامت انسانی هستند، ما ائتلاف بین ادیان را برای تشکیل جبهه‌ای در برابر خشونت، افراطی گری، نقض حقوق انسان و... ضروری می‌دانیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: این جبهه باید در برابر خشونت‌های دشمنان، الحاد، ظلم و استبدادی که مردم جهان از آن رنج می‌برند تشکیل شود.

وی تصریح کرد: آستان قدس رضوی این رسالت را بر عهده دارد تا به عنوان مجموعه فرهنگی و علمی این حرکت را دنبال کند.

انتهای پیام//آ. ح
 

نام امام رضا (ع) رمز ائتلاف بین ادیان و مذاهب است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.