سفیر واتیکان در جمهوری اسلامی ایران گفت: همکاری و گفتگو میان ادیان می تواند به برقراری صلح در جهان کمک کند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، اسقف اعظم لئوبوکاردی سفیر واتیکان در جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز در نخستین کنفرانس بین المللی امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد گفت: کلیسا خواهان رابطه با پیروان تمام ادیان بوده و از گفتگویی که بر مبنای احترام نسبت به کرامت انسان باشد استقبال می کند.

وی تصریح کرد: ایمان میراثی است که در اختیار تمام بشریت قرار گرفته و در چارچوب همکاری بین ادیان می توانیم در برقراری صلح در جهان موفق عمل کنیم. برای پیروزی بر خشونت و ایجاد مودت و ترویج صلح و عدالت باید با یکدیگر همکاری کنیم که این امر از طریق گفتگو محقق می شود.

سفیر واتیکان در جمهوری اسلامی ایران گفت: ضروری است تا وارد یک ارتباط مثبت با دینداران سایر ادیان شویم زیرا آنان همسایگان ما هستند و عناصر مشترک دینی و نگرانی های مشترک ما را موظف می کند تا پیوندهای همواره صمیمی تری را بر پایه ارزش های اخلاقی در سطح جهانی بنا کنیم.

لئوبوکاردی ادامه داد: یکی اقدامات در تاریخ گفتگوی بین اسلام و مسیحیت نشستی بود که با حضور قرانسیس آسیزی قدیس و سلطان مصر برگزار شد و این رویداد حاکی از خط سیری است که از آن برای درک و توافق بین شرق و غرب استفاده شد.

وی اظهار کرد: گفتگو خدمتی واجب به بشریت است و اگر به نحو احسن انجام شود موجب درک متقابل، احترام صلح و توافق ما بین مولفه های متعدد یک جامعه می‌شود.

سفیر واتیکان در جمهوری اسلامی ایران گفت: ما پیروان ادیان توحیدی در ارزش های مذهبی با پیروان سایر ادیان سهیم هستیم و خود را به برکت این ایمان مشترک به خداوند نزدیکتر می یابیم.

منبع/مهر

انتهای پیام//آ.ح

کلیسا خواهان رابطه با پیروان تمام ادیان بوده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار