سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری نخستین جشنواره بازی‌های بومی و محلی در معبد آناهیتا

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کنگاور از برگزاری نخستین جشنواره بازی‌های بومی و محلی در تعطیلات نوروز سال ۹۸ در معبد آناهیتا خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فاطمه خدادادی سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کنگاور گفت : جشنواره در راستای معرفی بیشتر معبد آناهیتا به عنوان بزرگترین تک بنای سنگی کشور و برای احیاء میراث ناملموس و آداب و رسوم کهن و باستانی به یادگار مانده از گذشتگان با همکاری فرمانداری، کلیه ادارات و نهاد‌های شهرستان و هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان کرمانشاه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسابقات زوران استان کرمانشاه نیز با حضور کشتی گیرانی از سطح استان در قالب این جشنواره به رقابت می‌پردازند، گفت : در بخش مسابقات ورزشی شاهد رقابت شرکت کننده‌ها در رشته‌هایی مثل زوران، هفت سنگ، طناب کشی و ... خواهیم بود.

وی ادامه داد: جشنواره بازی‌های بومی محلی در بخش‌های مختلفی اجرا که شامل مسابقات ورزشی، برپایی سیاه چادر و پخت نان و غذا‌های محلی و برگزاری نمایشگاه صنایع دستی می‌شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کنگاور افزود: بخش دیگری از جشنواره به برپایی سیاه چادر اختصاص دارد که در آن نان، شیرینی و غذا‌های سنتی مانند آش رشته، آش دوغ، کلانه، بژی و ... پخت می‌شود.

خدادادی گفت: برپایی نمایشگاه صنایع دستی یکی دیگر از بخش‌های جشنواره را تشکیل می‌دهد که در آن آثار هنرمندان کنگاوری نظیر تابلو فرش، گلیم، گیوه، وسایل تزئینی و ... به نمایش و فروش گذاشته می‌شود.

 

 

انتهای پیام/د

جشنواره در راستای معرفی بیشتر معبد آناهیتا

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.