سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تامین بخشی از اعتبار پروژه‌های آب و برق در بودجه ۹۸

رییس مجلس رئیس شواری اسلامی،گفت: تلاش می‌کنیم با تامین بخشی از اعتبار پروژه‌های آب و برق در بودجه ۹۸ بخش خصوصی را برای سرمایه‌گذاری ترغیب کنیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،هدف از اجرای پست ۲۳۰ کیلوولت، تامین برق طرح تولید آلومینا از نفلین‌سینیت سراب، تقویت شبکه فوق توزیع منطقه سراب، مهربان و هریس و رفع افت ولتاژ پست‌ها و پرباری خطوط منطقه است.

لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی،در آیین افتتاح این طرح گفت: حجم سرمایه‌گذاری پس از انقلاب، نشان دهنده رویکرد مثبت انقلاب اسلامی است که آب و برق را به نقاط دور افتاده و محروم هم رسانده است.

وی با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی از نظر قیمت گذاری در مصرف آب و برق، خاطرنشان کرد: مدنظر قرار دادن این رویکرد، می‌تواند جامعه را به استفاده منطقی از امکانات سوق دهد و در وزارت نیرو باید روش‌های کلان مورد پیگیری قرار گیرد.

لاریجانی اضافه کرد: تلاش داریم تا بخشی از اعتبارمورد نیاز پروژه‌های آب و برق را در بودجه سال ۹۸ از محل صندوق توسعه ملی تأمین کنیم تا بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این بخش رغبت پیدا کند، البته این مهم، زمانی محقق می‌شود که بتوان برق را با اطمینان فروخت.

 

وی افزود: برای برقراری ارتباط صنعت برق کشورمان با سایر کشور‌ها موقعیتی عالی به وجود آورده است و باید برای توجه سرمایه‌گذاران به صنعت برق تلاش شود.

 

موافقت‌نامه اجرای طرح تولید آلومینا از نفلین سینیت سراب بین سازمان ایمیدرو، سازمان ایدرو و شرکت مدیریت طرح‌های صنعتی ایران (IPMI) هم مبادله شد.


رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم امضای این موافقت‌نامه گفت: امروز برای ایران استفاده از امکانات و منابع مختلف داخلی بسیار مهم است.


علی لاریجانی افزود: وزارتخانه‌ها باید روی این موضوع حساس باشند و مجلس نیز برای تحقق آن کمک می‌کند.


وی با اشاره به اهمیت طرح نفلین سینت سراب گفت: آلومینیوم از جمله کالا‌های در فهرست تحریم‌های آمریکا علیه ایران است و در واقع تولید آلومینا از صنایع راهبردی به حساب می‌آید.


لاریجانی با بیان اینکه منابع آلومینا در ایران و جهان محدود است، اما در آذربایجان و شهر سراب به وفور یافت می‌شود، گفت: با وجود نیاز به سرمایه گذاری سنگین جهت استخراج و تولید آن، این طرح ارزش اجرا دارد.


وی با اشاره به زمان بر بودن اجرای طرح تولید آلومینا از نفلین سینیت تاکید کرد: باید تلاش شود خیز آخر برای بهره برداری از این طرح بسیار مهم برداشته شود تا شاهد بهره برداری از آن باشیم.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تولید آلومینوم جزو صنایع راهبردی است و سرمایه‌گذاری مربوط به این بخش سنگین بوده، ولی می‌ارزد که سرمایه‌گذاری شود.

 

انتهای پیام/

لزوم ترغیب برای سرمایه گذارای در صنعت برق و آب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.