سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مذاکرات عالی مقامات واشنگتن و پکن در میان اختلافات عمیق

بار دیگر امروز آمریکا و چین تلاش می‌کنند با دور جدید مذاکرات در سطح عالی از جنگ تجاری خطرناک اجتناب کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، آمریکا و چین بار دیگر امروز تلاش خواهند کرد با دور جدید مذاکرات در سطح عالی که هدف آن کنار گذاشتن اختلافات عمیق درباره مالکیت معنوی و سیاست‌های انتقال فن‌آوری چین است از جنگ تجاری خطرناک اجتناب کنند.

مقاماتی از دولت دو کشور از جمله لو هی، معاون نخست‌وزیر چین و روبرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا قرار است از امروز (چهارشنبه) مذاکرات دو روزه‌ای را آغاز کنند. این مذاکرات در حالی صورت می‌گیرد که از آتش‌بس تجاری ۹۰ روزه میان دونالد ترامپ و شی جین‌پینگ تنها یک ماه باقی‌مانده است.

ترامپ تهدید کرده است در صورت حل نشدن اختلافات تجاری میان دو کشور بر واردات دویست میلیارد دلار از کالا‌های چینی به بازار آمریکا تعرفه وضع خواهد کرد.

افرادی که با این مذاکرات آشنایی دارند و متخصصان تجاری می‌گویند تاکنون نشانه‌های کمی وجود داشته است که نشان دهد مقامات پکن تمایل دارند خواسته‌های اصلی واشنگتن مبنی بر حفظ حق مالکیت معنوی آمریکایی‌ها و پایان دادن به سیاست‌هایی که به گفته آن‌ها شرکت‌های آمریکایی را وادار می‌سازد فن‌آوری‌ها را به شرکت‌های چینی منتقل کنند مورد بررسی قرار گیرد.

بنا به گفته مقامات بلند پایه، جزء مهم هر پیشرفت در گفتگو‌ها توافق بر سر مکانیسم تایید و الزام چین برای هر اصلاحی است که متعهد می‌شود آن را اجرا کند. این مسئله می‌تواند تهدید اعمال تعرفه آمریکا بر کالا‌های چینی را برای مدت طولانی پا بر جا نگه دارد.

چندی پیش، تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین تشدید شد و رئیس جمهور آمریکا تعرفه‌هایی به ارزش ۲۵۰ میلیارد دلار بر کالا‌های وارداتی چین اعمال کرد تا نحوه تجارت دو کشور را تغییر دهد؛ زیرا وی بار‌ها مدعی شده است که چین با آمریکا در حوزه تجارت عادلانه رفتار نمی‌کند. در مقابل چین هم با اعمال تعرفه بر کالا‌های آمریکایی دست به اقدامی متقابل زد. هر چند در نشست اخیر گروه بیست این دو کشور به توافقی دست یافتند. آن‌ها در نشست بوئنوس آیرس توافق کردند تعرفه‌های تجاری را به مدت ۹۰ روز به حالت تعلیق درآورند و در خصوص حل و فصل مشکلات خود با یکدیگر مذاکره کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.