سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برقراری بیش از ۵ هزار تماس با اورژانس اجتماعی قزوین

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین گفت: در ۱۰ ماه امسال بیش از ۵ هزار تماس با اورژانس اجتماعی قزوین برقرار شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حقیقی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین با اشاره به برقراری بیش از ۵ هزار تماس با اورژانس اجتماعی قزوین در ۱۰ ماه امسال گفت: بیشترین تماس‌های گرفته شده با اورژانس اجتماعی (خط ۱۲۳) به موضوع اختلافات خانوادگی زوجین اختصاص داشته است و کودک آزاری و همسر آزاری در رده‌های بعدی قرار دارد.

حقیقی افزود: این مرکز در موضوعاتی مانند همسر آزاری، کودک آزاری، طلاق، معتادان، کودکان کار و خیابانی و معلول آزاری خدمات خود را ارایه می‌کند.

وی اضافه کرد: خودرو‌های خدمات سیار و خط تلفن ۱۲۳، همه روزه از ساعت ۷ و نیم تا ۲۱ و ۳۰ دقیقه آماده پاسخگویی به عموم مردم و مداخله در بحران است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان گفت: تیم سیار اورژانس اجتماعی متشکل از مددکار و روانشناس است و با عزیمت به محل مورد نظر، به فرد آسیب دیده خدمات می‌دهد.

حقیقی اظهارداشت: در صورت نیاز به مداخلات تخصصی بیشتر، فرد آسیب دیده، با حکم مراجع قضایی، برای دریافت خدمات روانشناختی، مددکاری و حقوقی به مرکز مداخله در بحران ارجاع داده می‌شود که در صورت نیاز، فرد آسیب دیده اجتماعی اعم از زنان و دختران آسیب دیده و یا در معرض آسیب، پس از پذیرش در مراکز تحت پوشش بهزیستی تا زمان تثبیت وضعیت نگهداری می‌شوند.

به گفته وی، در حال حاضر اورژانس اجتماعی استان قزوین، در شهر‌های بالای ۵۰ هزار نفر شامل: قزوین، اقبالیه، آبیک، محمدیه، الوند، تاکستان، بوئین زهرا و آوج فعال است.

انتهای پیام/ک

اختلافات خانوادگی بیشترین علت تماس با اورژانس اجتماعی است

برچسب ها: بهزیستی ، خانواده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.