سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسقف اعظم مسیحیان ارامنه تهران:

گفت‌وگوی ادیان هدیه‌ای الهی برای ایجاد صلح میان مردم است

اسقف اعظم مسیحیان ارامنه تهران گفت: گفتگو ادیان هدیه‌ای الهی است که زمینه را برای صلح و همزیستی میان مردم ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،سبوه سرکیسیان اسقف اعظم مسیحیان ارامنه تهران صبح امروز در نخستین همایش امام رضا (ع) و گفت‌وگوی ادیان در حرم منور رضوی گفت: گفت‌وگوی ادیان با تمرکز بر امام رضا (ع) موضوع مهمی است و امروز گفتگو یک ضرورت اساسی است، زیرا مخلوق خدا به دنبال صلح و همزیستی است.

وی تصریح کرد: امام رضا (ع) بخاطر دین و ایمانش شهید شد و به عنوان یک امام و رهبر دینی الهام بخش بودند، ایشان نگهبان اهل بیت (ع) پیامبر بودند و همه ائمه در مقابل حکام جور و ظلم مبارزه و در نهایت جان خود را اهدا کردند.

این اسقف مسیحی گفت: امروز پیروان ادیان گوناگون نمی‌توانند در انزوا زندگی کنند و گفتگو یک پدیده عینی است و معتقدم گفتگو یک هدبه الهی است و خداوند خود گفتگو را با مخلوقات آغاز کرد و تاریخ مسیحیت و اسلام در سال‌های اخیر شاهد تعامل و گفتگو بوده است.

سرکیسیان افزود: قرن بیستم و دو دهه نخست قرن بیست و یکم شاهد تلاش‌های زیادی بوده است؛ تاریخ روابط مسلمانان و مسیحیان شاهد رقابت و جنگ نیز بوده، اما این به آن معنا نیست که تبادل و تعامل نداشته‌اند؛ مشاجرات کنونی دخالت به اصطلاح کشور‌های بزرگ در امور داخلی دیگران تهدیدی است که سبب رویکرد‌های جدید شده است.

وی اظهار کرد: مسیحیان و مسلمانان باید روابط خود را براساس گفتگو و همکاری تنظیم کنند؛ تا زمانی که در میان رهبران ادیان گفتگو ایجاد نشود در میان سیاستمداران نیز گفت‌وگوی صادقانه نخواهد داشت و گفت‌وگوی ادیان زمینه را برای صلح و همزیستی ایجاد می‌کند و از رهبران ادیان الهی دعوت می‌شود که به کتب مقدس بازگردند تا بتوانند صلح و همزیستی را در دنیا پراکنده کنند.

اسقف اعظم مسیحیان ارامنه تهران ادامه داد: در دنیای جهانی شده کنونی که تفاوت‌ها بسیار زیاد شده می‌بینیم که از مذهب سوءاستفاده شده و منجر به افراط گری شده و رهبران دینی باید تلاش مستمر کنند تا دین را از دست افراطی‌ها و سوء استفاده آن‌ها از دین نجات دهند؛ نقش رهبران دینی در ساحت اجتماع کنونی، نقشی مثبت برای ارتقاء و اشاعه ارزش‌های معنوی و ایجاد زندگی عادلانه و همبستگی صادقانه و مراقبت از ضعفاء است و رهبران دینی باید مستمرا تلاش کنند تا زمینه‌های مشترک و ارزش‌های معنوی مشترک را کشف کنند تا زمینه برای صلح و دنیای عادلانه فراهم شود.

انتهای پیام//آ. ح
 


کشف ارزش‌های معنوی مشترک ادیان با تلاش رهبران دینی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.