سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مبارزات انقلابی محمدنبی حبیبی به روایت هم حزبی‌اش

یکی از اعضای حزب موتلفه اسلامی به تشریح مبارزات سیاسی و انقلابی دبیرکل فقید حزب متبوعشان پرداخت.

حمید رضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به فعالیت‌های محمد نبی حبیبی در تاریخ انقلاب اسلامی گفت: حبیبی از انقلابیون قبل از انقلاب اسلامی است لذا با توجه به اینکه اصالتش به ورامین برمی‌گردد اما در مبارزات مردم ۱۵ خرداد سال ۴۱ وارد فعالیت‌های سیاسی و پخش اطلاعیه‌و بیانیه‌های حضرت امام شد و بعد از آن در مسجد آیت‌الله کاشانی واقع در پامنار تهران به فعالیت‌هایش ادامه داد.

وی افزود: او مسئولیت‌های سیاسی و اجرایی مهمی در کشور از ابتدای انقلاب به ویژه در  معاونت سیاسی استانداری کرمان و بعد ازآن استانداری فارس، خراسان رضوی و تهران و شهرداری تهران  عهده‌دار بود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: حبیبی یکی از پایه‌گذاران مترو تهران بود و بعد از آن به ریاست سازمان هواپیمایی کشوری، معاونت وزارت رفاه و در مقطعی هم در دولت، دوران جنگ مسئولیت معاونت بازرگانی را داشتند.

وی با اشاره به آخرین مسئولیت دبیرکل حزب موتلفه در بنیاد مستضعفان خاطرنشان کرد: او بالغ بر ۲۰ سال در حزب موتلفه اسلامی در رده‌های مختلف تشکیلاتی از دبیر اجرایی تا دبیرکلی حزب، فعالیت‌های سیاسی، تشکیلاتی و حزبی داشت در طی این دوران نقش بسیار موثری در وحدت بین نیرو‌های انقلاب اصولگرا داشت

ترقی خاطرنشان کرد: مرحوم حبیبی در سیاست، انصاف، قضاوت، تقوای جمعی و روحیه کار جمعی برخورداربود و از لحاظ اخلاقی فردی مجتهد و دارای تواضع، فروتنی، ساده زیستی، پرهیز از اشرافی گری بود و قانع درحد حقوق بازنشستگی بود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی دراشاره به تبعیت آن مرحوم از رهبری و امام خمینی(ره) گفت: مرحوم حبیبی در فعالیت‌های سیاسی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کرد و متعهد به الهام گرفتن و تبعیت از روحانیت مبارز و انقلابی بود.

انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.