سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام حمایت کره‌شمالی از دولت مادورو

سفیر پیونگ‌یانگ در کاراکاس ضمن محکوم کردن اقدامات مداخله‌جویانه آمریکا، بر حمایت از دولت نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا، تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت ان کی نیوز، «ری سونگ گیل» سفیر کره شمالی در کاراکاس روز گذشته (سه‌شنبه) ضمن حضور در ساختمان وزارت امور خارجه ونزوئلا، حمایت پیونگ‌یانگ از دولت نیکلاس مادورو – رئیس جمهور قانونی ونزوئلا—را به اطلاع مقامات این کشور رساند.

طبق گزارش وزارت امور خارجه ونزوئلا، ری سونگ گیل پس از دیدار با فلیکس پلاسنسیا (Felix Plasencia) معاون وزیر خارجه ونزوئلا بر تقویت روابط پیونگ یانگ-کاراکاس و همبستگی دو ملت تاکید کرد. نماینده کره شمالی اعلام کرد پیونگ یانگ از انقلاب بولیواری و نیکلاس مادورو به عنوان رئیس جمهور قانونی این کشور در برابر کودتای احتمالی آمریکا و غرب حمایت می‌کند.

معاون وزیر خارجه ونزوئلا نیز ضمن تاکید بر تداوم روابط دو کشور از گشایش سفارت ونزوئلا در پیونگ یانگ در آینده نزدیک خبر داد.

ایوان زرپا که در حال حاضر، سفیر مشترک ونزوئلا در چین و کره شمالی است نیز پیشتر از احتمال بازگشایی سفارت این کشور در پیونگ یانگ خبر داده بود.

هفته گذشته، تنش‌ها بین دولت و مخالفان در ونزوئلا افزایش یافت و باعث شد خوآن گوآیدو، رئیس پارلمان این کشور که هدایت مخالفان را برعهده گرفته است خود را رئیس جمهور موقت ونزوئلا معرفی کند. پس از این رویداد، آمریکا، اروپا و برخی کشور‌های آمریکای لاتین با مداخله در امور داخلی ونزوئلا و اعلام حمایت از گوآیدو، ریاست جمهوری او را به رسمیت شناختند. نیکلاس مادورو که سال گذشته برای یک دوره ۶ ساله دیگر در انتخابات سراسری پیروز و رئیس جمهور این کشور انتخاب شد، واشنگتن را به کودتا در کشورش متهم و دستور قطع روابط دیپلماتیک را صادر کرد.

تاکنون آمریکا، کانادا، آلبانی، آرژانتین، برزیل، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، اکوادور، گرجستان، گواتمالا، هندوراس، پاناما، پاراگوئه، پرو و تعدادی از کشور‌های دیگر، گوآیدو را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناختند. علاوه بر این، انگلیس، آلمان، فرانسه و اسپانیا اعلام کردند در صورت برگزار نشدن انتخابات جدید ظرف هشت روز، از گوایدو حمایت خواهند کرد. آمریکا و اروپا بار‌ها مدعی هستند انتخابات ونزوئلا غیرقانونی بوده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.