سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت ۸۷۵ مورد ازدواج دختران زیر ۱۵ سال در خراسان شمالی

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: در ۱۰ ماهه امسال سه درصد ازدواج‌های استان مربوط به دختران زیر ۱۵ سال با ۸۷۵ مورد بوده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی زاهدی نیا مدیر کل ثبت احوال خراسان شمالی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت: امسال در کشور ۲۶ هزار و ۸۰۴ ازدواج دختران کمتر از ۱۵ سال ثبت شده که ۸۷۵ مورد آن در خراسان شمالی بوده است.

وی افزود: در ۱۰ ماهه امسال سه درصد ازدواج‌های استان مربوط به دختران زیر ۱۵ سال بوده که در این شاخص رتبه دوازدهم کشور را داریم.

زاهدی نیا بیان کرد: خراسان شمالی در میزان ازدواج‌ها رتبه نخست و به لحاظ تعداد متاهلان رتبه دوم کشور را دارد به گونه‌ای که تعداد ازدواج‌ها نسبت به جمعیت ۱۰ ممیز ۴ دهم در هزار است.

وی با اشاره به ثبت هزار و ۷۴۱ طلاق در سال جاری، گفت: میانگین طلاق استان ۲.۲ در هزار است که بر این اساس خراسان شمالی رتبه ۱۶ کشور را دارد.

وی افزود: امسال ۱۳ هزار و ۸۹۹ مورد ولادت در استان به ثبت رسیده که نسبت به پارسال ۱۱ ممیز ۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی امیرعلی، محمد، امیرحسین، علی و ابوالفضل در بخش پسران و فاطمه، زهرا، یسنا، حلما و زینب را بیشترین فراوانی اسامی منتخب برای نوزادان دختر استان اعلام کرد.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: امسال سه هزار و ۸۶۴ واقعه فوت در استان ثبت شده است.

زاهدی نیا در ادامه گفت:افتتاح اداره در شهر قاضی مانه و سملقان و شهر صفی آباد اسفراین همزمان با دهه مبارک فجر در استان انجام می‌شود.

گفتنی است: بر اساس آخرین سرشماری سراسری در سال ۱۳۹۵، خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام / ب/پ

 

سه درصد ازدواج‌های خراسان شمالی کودک همسری است

 

برچسب ها: ثبت احوال ، خانواده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.