سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر دفاع ونزوئلا: سربازان ما آماده جان دادن در راه وطن هستند

در پی شکست کودتا در ونزوئلا، «ولادیمیر پاترینو» اعلام کرد ارتش این کشور در مقابل هرگونه نیروی خارجی ایستادگی خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیوزویک، «ولادیمیر پاترینو»، وزیر دفاع ونزوئلا روز گذشته (دوشنبه) در یک سخنرانی در پایگاهی نظامی در کاراکاس اعلام کرد که سربازان این کشور آماده جان دادن در راه وطن و مبارزه با امپریالیسم هستند.

وی در یک سخنرانی برای نشان دادن قدرت این کشور خطاب به سربازان، این اظهارات را مطرح کرد. پاترینو با لباسی نظامی و اسلحه‌ای بر روی شانه اش، ضمن انتقاد از تلاش‌ها برای براندازی دولت «نیکلاس مادورو»، رئیس جمهور این کشور، به سربازان ونزوئلا پیشنهاد کرد در مقابل هرگونه دخالت نیرو‌های خارجی، محکم ایستادگی کنند.

پاترینو در ادامه افزود: زمان فعالیت انقلابی، بولیواری و میهن پرستانه فرا رسیده است. فعالیتی که امروز به ما در مرحله جدید دفاع از میهن قدرت می‌دهد. ما قصد نداریم آن (وطن) را تسلیم کنیم. ما آماده مردن در راه وطن هستیم.

وی همچنین ضمن مخالفت با حملات مکرر آمریکای امپریالیسم اعلام کرد: اگر ما با این لحظه دشوارِ تهدید علیه سرزمین مادری خود مواجه نمی‌شدیم، لایق بر تن کردن این یونیفرم‌های نظامی نبودیم. در هنگام مواجهه با هرگونه تجاوز در هر نوع و سطحی، ما از ونزوئلایی که به ما تعلق دارد، دفاع می‌کنیم.

در پی گسترش ناآرامی‌ها در ونزوئلا، خوان گوایدو هفته گذشته خود را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور معرفی کرد. وی از ارتش این کشور درخواست کرد که از او حمایت کند. این در حالی است که ارتش ونزوئلا حامی نیکلاس مادورو، رئیس جمهور قانونی این کشور است. تعدادی از کشور‌های غربی از جمله آمریکا، کانادا، آرژانتین، شیلی، کلمبیا و رژیم صهیونیستی اعلام کردند خوان گوایدو را به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا به رسمیت می‌شناسند. این درحالی است که کشور‌های دیگری از جمله روسیه، مکزیک، چین، ترکیه، ایران و کوبا از «نیکلاس مادورو» به عنوان رئیس جمهور قانونی ونزوئلا حمایت کرده اند.

روز گذشته «استیو منوچین»، وزیر خزانه داری آمریکا و «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی این کشور تحریم‌های جدیدی علیه دولت ونزوئلا اعمال کردند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.