سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیام انگلیسی مادورو به ترامپ: دست از سر ونزوئلا بردار!

در پی مداخله‌گری‌های واشنگتن در امور داخلی ونزوئلا، رئیس‌جمهور این کشور در پیامی به زبان انگلیسی از همتای آمریکایی خود خواست دست از کشورش بردارد.

به گزارش   گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری راشاتودی، نیکولاس مادورو، رئیس جمهور قانونی ونزوئلا با مخاطب قرار دادن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به زبان انگلیسی از او خواست تا دست از سر ونزوئلا بردارد.

مادورو با متهم کردن واشنگتن به ایجاد بحران سیاسی در ونزوئلا اعلام کرد: «دونالد ترامپ در امور ونزوئلا دخالت نکن! دست از سر ونزوئلا بردار! دونالد ترامپ دست از سر ونزوئلا بردار!»

مادورو در حالی ترامپ را در سخنان خود به زبان انگلیسی مخاطب قرار داد که آمریکا به منظور جلوگیری از دسترسی دولت ونزوئلا به منابع مالی و انحراف جریان مالی دولت کاراکاس، شرکت نفتی «پی دی وی اس ای» را مورد تحریم قرار داد.

رئیس‌جمهور ونزوئلا در سخنانش از اقدامات آمریکا به عنوان تلاش برای سرقت از این شرکت نفتی یاد کرد و وعده داد به منظور حفاظت از منافع ونزوئلا اقدامات مقابله‌ای را در پیش بگیرد. روز گذشته خورخه آرازا، وزیر خارجه ونزوئلا، دولت واشنگتن را یک محرک برای از بین بردن حکومت کاراکاس معرفی کرد. وزیر خارجه ونزوئلا همچنین گفت مادورو آماده برقراری ارتباط با ترامپ است. وی اظهار داشت که مقامات کشور به منظور حفظ صلح در ونزوئلا حتی حاضر به دیدار با «شیطان» هستند.

شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی پیشتر اعلام کرد وزارت خزانه‌داری آمریکا قصد دارد به منظور قطع منابع مالی دولت ونزوئلا و انتقال آن‌ها به خوان گوایدو، رئیس‌جمهور خودخوانده، تحریم‌های جدیدی علیه دولت ونزوئلا اعلام کند.

واشنگتن از خوان گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا که هفته گذشته در اقدامی غیرقانونی خود را رئیس جمهور خودخوانده معرفی کرد، حمایت می‌کند. مادورو که در سال ۲۰۱۸ دوباره به ریاست جمهوری ونزولا انتخاب شد، واشنگتن را به طراحی کودتا در کشورش متهم می‌کند. آمریکا و اروپا مدعی هستند انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا غیرقانونی بوده است.

گوآیدو خواستار برگزاری انتخابات سراسری در این کشور در کمتر از ۶ یا ۹ ماه آینده شد. این در حالی است که مادورو سال گذشته در انتخابات سراسری برای ۶ سال دیگر به عنوان رئیس جمهور قانونی ونزوئلا انتخاب شد.

انتهای پیام/

پیام انگلیسی مادورو خطاب به ترامپ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.