سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر خارجه اسپانیا: اروپا در حال دور شدن از آمریکاست

وزیر خارجه اسپانیا تاکید کرد اتحادیه اروپا در حال دور شدن از آمریکاست و این نخستین گام‌ها به سوی جدایی سرزمین‌های دو سوی اقیانوس اطلس است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جوزف بورل، وزیر امور خارجه اسپانیا، روز دوشنبه اعلام کرد اتحادیه اروپا در حال دور شدن از آمریکاست. 

او در مراسم انتصاب دیپلمات‌های جدید اسپانیا گفت: روابط اتحادیه اروپا و آمریکا بسیار پیچیده شده است.کشور‌های اروپایی از واشنگتن دور می‌شوند که این نخستین گام‌ها به سوی جدایی است.

این مراسم با حضور فیلیپه ششم، پادشاه اسپانیا، برگزار شد. پادشاه اسپانیا از دیپلمات‌های جدید خواست بهترین تصویر از اسپانیا را به عنوان کشوری دموکراتیک، آزاد و مدرن به نمایش بگذارند.

روابط میان آمریکا و اتحادیه اروپا در پی خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای ایران و اعمال تعرفه‌های گمرکی بر واردات فولاد و آلومینیوم رو به وخامت رفته است. اتحادیه اروپا هفتم ژانویه قانونی را تصویب کرد که تاثیر تحریم‌های فراسرزمینی آمریکا علیه ایران را در خاک اروپا لغو می‌کند. بروکسل همچنین تعرفه گمرکی ۲۵ درصدی بر واردات برخی محصولات آمریکایی اعمال کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.