سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه طوفان شن در مرکز سیستان و بلوچستان؛

آلودگی هوای زاهدان به ۴۵ برابر حد مجاز رسید

رئیس اداره هواشناسی زاهدان گفت: غلظت ذرات معلق در هوای زاهدان ۶۷۵۷ میکروگرم برمتر مکعب یعنی به ۴۵ برابر حد مجاز رسید.

محسن بستانی رئیس اداره هواشناسی زاهدان  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان گفت : ساعتی قبل بیشینه سرعت وزش طوفان در زاهدان به حدود ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل، غلظت ذرات معلق در هوای این شهر را به ۶ هزار و ۷۵۷ میکروگرم بر مترمکعب معادل ۴۵ برابر حد مجاز رساند.
وی ادامه داد: علاوه بر زاهدان وزش باد شدید در نصرت آباد نیز سبب خیزش گردوغبار و کاهش شدید افقی شد به طوریکه دید افقی در این شهر به ۲۰۰۰ متر کاهش یافت.
رئیس اداره هواشناسی زاهدان افزود: وزش باد شدید و گردوخاک تا فردا در زاهدان و برخی نواحی مرکزی و غربی استان ادامه دارد، اما شدت وزش باد و طوفان برای امروز است.
بستانی با اشاره بر اینکه این شرایط سبب اختلال یا کندی تردد در حمل و نقل زمینی و ریلی منتهی به زاهدان شده است، گفت: امروز شرایط برای تردد در محور‌های زاهدان- بم و ایرانشهر-بم مساعد نیست و توصیه می‌شود رانندگان وسایل نقلیه از تردد‌های غیر ضرور در این محور‌ها خودداری کنند.
وی در ادامه با اشاره بر اینکه جهت وزش باد از سمت جنوب و جنوب غربی است، افزود: باد‌های جنوبی سبب افزایش دما می‌شود که همین شرایط اکنون در اکثر شهر‌های استان رخ داده است

انتهای پیام / ا

طوفان شن در سیستان وبلوچستان ادامه دارد

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.