سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس ستاد انتخابات کشوردر همدان؛

باید فضای انتخابات سالم و منسجم باشد

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت:فضای انتخابات باید فضای همگرایی و انسجام باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،جمال عرف ظهر، معاون سیاسی وزیرکشور و رئیس ستاد انتخابات  کشور در جلسه ستاد انتخابات استان همدان گفت: فردای انتخابات باید فضای همگرایی و انسجام بر کشور حاکم باشد و باید مسیری که طراحی شده تا انتخاباتی سالم و امن برگزار کنیم مسیری بدون شائبه و بی طرفانه باشد تا به انسجام برسیم و مجلسی در تراز جمهوری اسلامی شکل بگیرد.

او افزود: باید مسیری که طراحی شده تا انتخاباتی سالم و امن برگزار کنیم مسیری بدون شائبه و بی طرفانه باشد تا به انسجام برسیم و مجلسی در تراز جمهوری اسلامی شکل بگیرد.

معاون سیاسی وزیر با گرامیداشت روز ۱۳ آبان به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز، خطاب به اعضای ستاد انتخابات استان گفت: مشارکت انتخاباتی در این دوره که دشمنان در بالاترین میزان علیه نظام و مردم توطئه و برنامه ریزی می کنند معنی متفاوتی خواهد داشت ضمن این که معتقدم با برگزاری انتخاباتی پرشور و همراه با مشارکت بالا، سیاست های امریکایی ها علیه نظام هم تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

او افزود: رئیس جمهور آمریکا ایدیولوژی ندارد و فردی عملگرا است که با خصلت تاجر بودن او همخوانی دارد بنابراین موضوع مشارکت را باید از این منظر نگاه کرد، یعنی اگر می خواهیم امید بیشتر شود باید مشارکت افرایش یابد.

عرف هم چنین با اشاره به این که در استان همدان مسیر رو به جلو طی می شود، گفت: شرایط را باید به سمتی پیش برد که در شاخص های مشارکت و سلامت انتخابات مجلس شورای اسلامی، استان همدان رده اول باشد.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه در جمهوری اسلامی بهترین مسیر، مسیر تعامل است و باید فرمانداران به عنوان مجریان انتخابات، در  عین اقتدار و انجام وظایف قانونی خود، تعاملی مثبت و فعالانه با هیئت های نظارت داشته باشند، گفت: عدم تعامل، مشکل را حل نمی کند و وزارت کشور مجری قانون است.

عرف افزود: بارها تأکید کرده ایم که باید قانون بدون هیچ شائبه ای اجرا شود چون نه در استان همدان و نه در هیچ استان دیگری، کسی برای معرفی فرمانداران و بخشداران لابی نکرده  بنابراین وامدار و بدهکار هیچ کسی نیستید.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به این که باید سیاست های کلی انتخابات به عنوان سند بالادستی و نیز قانون انتخابات را به صورت مداوم در ستاد مرور کنیم، گفت: طبق این سیاست ها و قانون انتخابات، مکلف به برگزاری انتخابات الکترونیک هستیم بنابراین به صورت مستمر در حال تعامل و بررسی با شورای نگهبان هستیم تا از ۲۰۸ حوزه انتخابیه در سراسر کشور، تعدادی از حوزه ها را آماده برگزاری انتخابات الکترونیک کنیم ضمن این که با شورای نگهبان درباره روند احراز هویت الکترونیکی در انتخابات به جمع بندی رسیدیم و روند احراز هویت به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات کشور خطاب به اعضای ستاد انتخابات گفت: نسبت به رصد و مدیریت فضای مجازی دغدغه داشته باشید چون فضای مجازی در نسبت با انتخابات هم فرصت است و هم می تواند تهدیدهایی به وجود بیاورد.

او افزود: شاهدیم که بخش قابل توجهی از مشکلات و ناآرامی های اخیر عراق نیز حاصل سوءاستفاده ها از فضای مجازی است و در دیگر کشورها نیز چنین رویکردی وجود دارد و سوءاستفاده هایی از این امکان علیه کشورها انجام می شود.

عرف هم چنین بر ضرورت رصد مستمر و دقیق فضای سیاسی- انتخاباتی به منظور مدیریت مواجهه با تخلفات انتخاباتی از جمله تبلیغات زود هنگام انتخاباتی تأکید کرد.

انتهای پیام/ا

انتخاباتی همراه  با همگرایی و اتحاد پیش رو داریم

 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.