سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل ایمیدور در حاشیه همایش چشم انداز فولاد مطرح کرد؛

رشد ۱۱ درصدی صادرات فولاد در ۹ ماهه امسال/ ایجاد شغل برای ۷۰۰ هزار نفر در معدن و صنایع معدنی

غریب پور گفت: صادرات فولاد در سال ۹۶، ۳۹ درصد بود و آمارهای ۹ ماهه امسال نیز نشان از رشد ۱۱ درصدی صادرات این بخش دارد.

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خداداد غریب پور، مدیر عامل ایمیدرو در حاشیه نهمین همایش و نمایشگاه چشم انداز فولاد و معدن گفت: صنعت فولاد و معدن جزو صنایع مادر کشور است و ایجاد ارزش افزوده در این بخش می تواند نفس تازه‌ای به صنعت کشور بدهد. توانمندی‌های خوبی از طرف بخش خصوصی در صنایع معدنی وجود دارد و با آمادگی دولت و مجلس، قوانین موجود در راستای توانمندسازی بخش خصوصی اصلاح می‌شود.

مدیر عامل ایمیدرو افزود: با دانشگاه‌های مختلف و برخی سازمان‌ها نظیر انرژی اتمی همکاری ویژه ای آغاز کرده ایم تا کیفیت اکتشاف، فرآوری و استخراج افزایش یابد.

وی اظهار کرد: در بین صنایع کشور، صنعت فولاد حرف‌های خوبی برای گفتن دارد چراکه این صنعت حلقه نخست توسعه صنعتی است. هم اکنون ایران در فولاد دارای ظرفیت ۳۴ میلیون تنی است.

غریب پور گفت: سازمان نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران از سال ۸۱ ، در یکصد و ۱۱ طرح به میزان ۱۴.۴ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده  و ۸ طرح به بهره برداری رسیده است.با اجرای طرح های فوق در بخش معدن و صنایع معدنی بیش از ۷۰۰ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

مدیر عامل ایمیدرو در پایان گفت: مصرف فولاد در کشور وابسته به تولید ناخالص داخلی (GDP) است. در سال ۹۶  صادرات  فولاد بالغ بر ۳۹ درصد بود و امسال نیز آمارهای ۹ ماهه نشان از رشد ۱۱ درصدی صادرات  این بخش دارد.

انتهای پیام/

ایران در فولاد دارای ظرفیت ۳۴ میلیون تنی است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.