گل محمدی گفت : تاکنون ۶ میلیون متر حفاری برای ذخایر معدنی کشور انجام شده است که در مقایسه با کشورهای توسعه یافته رقم ناچیزی است.

۶ میلیون متر حفاری برای ذخایر معدنی کشور انجام شده استعباس گلمحمدی معاون اکتشاف سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی  در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: هدف از برگزاری دومین همایش بین المللی و نمایشگاه تخصصی اکتشافات مواد معدنی ایجاد فضای مناسب برای پیشرفت در بخش اکتشافات است.

گلمحمدی افزود: یکی از مولفه‌های اقتصاد دور از نفت، معدن و صنایع معدنی است که برای قدم برداشتن در این موضوع باید به بحث اکنشافات توجه کرد. توسعه پایدار در اکتشافات معدنی در دستور کار قرار گرفته است و باید با توجه به مسائل زیست محیطی این صنعت اشتغالزا را پیش ببریم.

وی ادامه داد: تاکنون نزدیک به ۶ میلیون متر حفاری برای ذخایر معدنی کشور انجام شده که در مقایسه با کشوری پیشرو در عرصه معدنی همچون استرالیا که سالیانه پنج تا ۶ میلیون متر حفاری دارد، ناچیز است.

معاون اکتشاف سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی تصریح کرد: ضرورت بازنگری و بروز آوری استراتژی اکتشاف، تسهیل قوانین و دستورالعمل‌های اکتشاف، استفاده از فناوری و دانش روز در حمایت از طرح‌های نوآورانه و خلاقانه، سرمایه‌گذاری و روش‌های جذب و تامین سرمایه، تجهیزات و ماشین آلات و توانمندسازی منابع انسانی محور‌های این همایش است.

وی در پایان گفت: حدود ۶۰ مجموعه معدنی در دومین همایش بین المللی و نمایشگاه تخصصی اکتشافات مواد معدنی شرکت کرده اند و بازدید کنندگان و سخنرانانی از کشور‌های چین، کانادا، آلمان، آفریقای جنوبی و فرانسه در این همایش حضور دارند. امیدواریم با برگزاری این مراسم قدم‌های خوبی در بحث اکتشاف و توسعه پایدار برداشته شود.

انتهای پیام/

یکی از مولفه‌های اقتصاد دور از نفت، معدن و صنایع معدنی است

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار