سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخستین سامانه پایش برخط سیار آب و پساب کشور در عسلویه آغاز به کار کرد

فعالیت نخستین سامانه پایش برخط سیار آب و پساب کشور برای ارزیابی آب و پساب منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به عنوان یکی از منابع آسیب پذیر و حساس زیستی در عسلویه آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت:کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عسلویه اول بهمن با استفاده از سامانه پایش برخط سیار کیفی آب و پساب، نخستین مرحله از پایش کیفی آب‌های محیطی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را بر روی یکی از کانال‌های منتهی به جنگل حرای نایبند انجام دادند.

فرهاد قلی نژاد افزود: این بررسی برای پایش گسترده و مستمر منابع آب‌های سطحی و خروجی پساب پالایشگاه‌های گاز و مجتمع‌های پتروشیمی با همکاری سازمان منطقه ویژه پارس، دست‌کم هر هفته یک بار در طول سال ادامه خواهد یافت.

وی یادآور شد: این دستگاه منطبق بر معیار‌ها و اصول استاندارد ملی پایش لحظه‌ای ایران به شماره ۲۲۳۱۵ تهیه شده به گونه‌ای که جنس بدنه حسگر‌ها از نوع POM و روش نمونه برداری به روش Insitu است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: در صورت تامین منابع مالی و جذب نیروی کارشناس، امکان افزایش و ارتقا سامانه پایش برخط سیار آب و پساب به منظور دستیابی به پایش گسترده و فراگیر و به دنبال آن شناسایی و کنترل نقاط و مراکز آلاینده در سطح منطقه مانند شناگاه‌ها، بنادر صادرات محصولات گازی و پتروشیمی، بنادر صیادی و اسکله‌های خدماتی، سکو‌های گازی، تعیین حریم آلوده خطوط انتقال گاز از سکو‌های دریایی تا خشکی و همچنین شناسایی فوری محدوده‌های کشند قرمز (Red Tide) به عنوان آلاینده‌های بیولوژیکی و طبیعی فراهم خواهد شد.

حسین یگانه رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز گفت: با توجه به توانایی دستگاه مورد نظر در مشخص کردن موقعیت جغرافیایی محل پایش به صورت طول و عرض جغرافیایی و همچنین قابلیت پیاده سازی نقاط بر روی نقشه Google Earth امکان رصد کردن لحظه به لحظه پایش‌ها در همه مناطق به صورت مستند و مستدل فراهم شده که این امر در شناسایی بهنگام نقاط آلوده و مراکز صنعتی آلاینده و در پی آن، مدیریت بحران‌های محیط زیستی و کنترل رخداد‌های طبیعی و صنعتی بسیار اهمیت دارد.

انتهای پیام/ک

بررسی آب و پساب پالایشگاه‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی عسلویه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.