سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا شرکت هوآوی را به نقض تحریم‌های ایران و سرقت اسرار تجاری متهم کرد

وزارت دادگستری آمریکا شرکت هوآوی، بزرگترین تولید‌کننده گوشی‌های هوشمند در چین را به «سرقت اسرار تجاری» یک شرکت آمریکایی و «فریبکاری بانکی» از طریق دور زدن تحریم‌های ایران، متهم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بلومبرگ، وزارت دادگستری آمریکا دوشنبه شب شرکت هوآوی، بزرگترین تولید‌کننده گوشی‌های هوشمند در چین را به «سرقت اسرار تجاری» یک شرکت آمریکایی و «فریبکاری بانکی» از طریق دور زدن تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران، متهم کرد.

بلومبرگ با اشاره به اقدامات پیشین آمریکا علیه شرکت هوآوی، از جمله طرح ادعای ارتباط این شرکت با سرویس‌های اطلاعاتی چینی، نوشته است که اعلام رسمی اتهام قضایی علیه این شرکت «نشانگر تشدید تنش میان» واشنگتن و پکن است.

در یکی از کیفرخواست‌های صادره علیه هوآوی، دولت آمریکا این شرکت، دو مجموعه وابسته به آن و «منگ وانژو» مدیر امور مالی این شرکت را به دلیل ارتباط تجاری با ایران، به فریب نظام بانکی آمریکا متهم کرده است.

در کیفرخواست دیگری هم که در واشنگتن صادر شده، آمریکا ادعا کرده است که هوآوی اسرار تجاری شرکت «تی موبایل» آمریکا را سرقت کرده و برای کارکنانی که به فناوری شرکت‌های رقیب دست یابند، پاداش تعیین کرده است.

این در حالی است که منگ وانگ ژو، مدیر مالی ارشد شرکت هواوی اول دسامبر سال گذشته میلادی به درخواست مقامات آمریکا و به اتهام نقض تحریم‌های این کشور در فروش محصولات شرکت هواوی به ایران، در کانادا بازداشت شد.

چندی بعد، منگ طی حکمی با قرار وثیقه ۷.۵ میلیون دلاری و چند شرط دیگر از جمله پوشیدن پابند الکترونیک، آزاد شد.

مدیر مالی ارشد شرکت هواوی چین، از سوی آمریکا متهم شده است که بانک‌های چند ملیتی را درباره معاملات با ایران گمراه کرده و آن‌ها را در معرض خطر نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران قرار داده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین ، تحریم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.