سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه کودتای سیاسی واشنگتن / آمریکا باز هم ونزوئلا را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا قصد دارد به منظور قطع منابع مالی دولت ونزوئلا و انتقال آن‌ها به خوان گوایدو، رئیس‌جمهور خودخوانده، تحریم‌های جدیدی علیه دولت ونزوئلا اعلام کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی اعلام کرد وزارت خزانه‌داری آمریکا قصد دارد به منظور قطع منابع مالی دولت ونزوئلا و انتقال آن‌ها به خوان گوایدو، رئیس‌جمهور خودخوانده، تحریم‌های جدیدی علیه دولت ونزوئلا اعلام کند.

سناتور مارکو روبیو اعلام کرد وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار است در چارچوب تحریم‌های جدید شرکت دولتی نفت و گاز ونزوئلا (PDVSA) را به فهرست تحریم‌ها اضافه کند.

در همین رابطه جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا در نشستی خبری اعلام کردند که شرکت نفت و گاز ونزوئلا از این پس در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار دارد و تا زمانی که قدرت در ونزوئلا در اختیار «طرف‌های مناسب» قرار نگرفته باشد، منابع و درآمد‌های این شرکت در آمریکا مسدود خواهد بود.

بولتون گفت: «انتظار می‌رود در نتیجه اعمال این تحریم‌ها، ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های شرکت نفت و گاز ونزوئلا مسدود شده و این شرکت در سال پیش رو از حدود ۱۱ میلیارد دلار از درآمد‌های نفتی خود محروم شود.»

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا نیز اعلام کرد این کشور همچنان از ابزار‌های دیپلماتیک و اقتصادی خود برای حمایت از خوان گوایدو سرکرده مخالفان ونزوئلا استفاده خواهد کرد.

وزیر خزانه داری آمریکا افزود: «پالایشگاه‌های آمریکا وابستگی به نفت ونزوئلا را کاهش داده اند، در نتیجه، در ادامه شاهد اثرگذاری حوادث ونزوئلا بر قیمت نفت نخواهیم بود.»

همزمان خوان گایدو نیز روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد به نمایندگان کنگره ونزوئلا دستور داده تا روند معرفی هیئت مدیره جدید شرکت‌های نفتی (PDVSA) و شرکت تابع آمریکایی آن «سیتگو» را آغاز کنند.

سیتگو (Citgo) شرکت نفتی مستقر در هیوستون ایالت تگزاس آمریکا است که مالک فعلی آن، شرکت نفتی ونزوئلایی پی‌دی‌وی‌اس‌آ است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
عباس فیروزپور
۰۸:۰۰ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
به بهانه فشار آمریکا به ونزوئلا باید این کشور را به یک قدرت نظامی تبدیل کرد البته مشکلات اقتصادی این کسور باید مرتفع شود باید دارای زیرساختهای صنعتی بشود باید متحدین ما پیشرفته شوند تا ما جهان خودمان را تشکیل دهیم
ناشناس
۰۶:۳۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
بوی نفت .گاز .معادن همه جای امریکا را گرفته .چطور میشه جلوی خودشون را بگیرند و این همه ثروت را نبیندند .
دلسوز مردم اند .میخواهند این ثروت بدست نااهل اش نیفتدد .
اصلا دلشون بحال همه کشورها با منابع طبیعی بیشمار. می تپدد .نمیدانند جلوی این همه وسوسه مالی را بگیرند .
ناشناس
۰۲:۴۳ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
ما باید امریکارو زیر پا له کنیم